اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بین‌الملل حوزه خبر داد:

درخشش ایران در حوزه پایان نامه‌های قرآنی

خبرگزاری فارس: معاون امور بین‌الملل حوزه علمیه قم گفت: از پایان‌نامه‌های قرآنی که درسطح جهان جمع‌آوری شده، تعداد 12 هزار عنوان مربوط به کشور ایران است.

درخشش ایران در حوزه پایان نامه‌های قرآنی
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمد حسن زمانی صبح امروز در نشست تخصصی شخصیت فاطمه معصومه (س) که با حضور خواهران طلبه در شبستان نجمه خاتون حرم کریمه اهل بیت (س) برگزارشد، حوزه علمیه قم و دانشگاه الازهر مصر را از بزرگترین مراکز علمی جهان عنوان و بیان کرد: این دو مرکز، مهد پرورش علما و مراجع بزرگ دین در سراسر جهان است.
وی به تربیت امام خمینی (ره) در حوزه علمیه قم و شیخ الازهر در مصر اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) مرجعی کامل بود که در برابر تمام استبدادها ایستاد و فریاد حق‌طلبی سر داد در حالی که شیخ الازهر از حسنی مبارک دیکتاتور مصر ترس فراوانی داشت.
معاون امور بین‌الملل حوزه علمیه قم نواب صفوی را از دیگر تربیت شدگان حوزه قم دانست و تصریح کرد: این طلبه سید جوان با شجاعت علیه استکبار فریاد زده و در مقابل کفر ایستادگی می‌کرد.
وی در ادامه به مشکلات بیداری اسلامی در مصر اشاره کرد و افزود: مصری‌ها در این شرایط دچار ضعف در شجاعت هستند تا جایی که اکنون که مبارک بازداشت شده و در پشت میله‌های آهنین محاکمه می‌شود، نمی‌توانند قاطعانه در مورد وضعیت مصر صحبت کنند.
زمانی تصریح کرد: شجاعت طلاب قم تنها به آقایان ختم نمی‌شود و امروز دو هزار خواهر طلبه که در مدارس علمیه تحصیل می‌کنند با رشادت و شجاعت ‌اندیشه‌های اسلامی را در جهان گسترش می‌دهند.
وی با تاکید بر اینکه از دیگر عوامل شجاعت مردم قم، دستیابی به معارف اهل بیت(ع) است، بیان کرد: در ایام شهادت ائمه اطهار (ع) مصیبت‌های وارده بر این بزرگواران و شجاعت آنان در مقابل حکومت‌های ستمگر نقل می‌شود و موجی از بیداری را برای مردم به‌وجود می‌آورد.
معاون امور بین‌الملل حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود قم را مهد علم و دانش و شکوفایی تفسیر عنوان کرد و گفت: از میان 54 کشور اسلامی تنها مرکزی که در آن تفسیر قرآن تدریس می‌شود و حدود 500  نفر برای شنیدن این مباحث می‌نشینند، درس آیت الله جوادی آملی است که در کنار حرم کریمه اهل بیت (س) برگزار می‌شود.
وی تاکید کرد: اگر وجود حضرت معصومه(س)در قم نبود هیچ گاه قم به مهد علم و شکوفایی تفسیر قرآن تبدیل نمی‌شد.
زمانی با اشاره به پایان نامه‌های قرآنی که در سطح جهان جمع آوری شده گفت: تعداد 12 هزار عنوان پایان‌نامه قرآنی به ایران مربوط می‌شد که از این تعداد 9 هزار پایان نامه مربوط به خواهران می‌شود که در تلاش هستیم همایشی برای تکریم بانوان قرآن‌ پژوه برگزار کنیم.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول