اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفای آذربایجان‌شرقی خبرداد

اجرای فاز چهار عملیات فاضلاب مدرن شهری هشترود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی از اجرای فاز چهار عملیات فاضلاب مدرن شهری هشترود خبرداد.

اجرای فاز چهار عملیات فاضلاب مدرن شهری هشترود

به گزارش خبرگزاری فارس از هشترود، رضا پوررجب ظهر امروز در حاشیه بازدید از طرح‌های آب و فاضلاب هشترود در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با آبرسانی به شهر نظر کهریزی بیش از پنج هزار نفر جمعیت شهری نظر کهریزی از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه این پروژه شامل ایستگاه پمپاژ و تصفیه‌خانه مدرن برابر آخرین استانداردهای بین‌المللی است، افزود: برای آبرسانی به این شهر 15 کیلومتر خط انتقال از سد سهند لوله‌کشی خواهد شد.

وی در مورد فاضلاب مدرن شهری هشترود هم از ساماندهی پساب فاضلاب‌ها به رودخانه شهر چایی و انتقال سریع آن به محل احداث تصفیه‌خانه فاضلاب برای رفاه حال شهروندان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

پوررجب گفت: ظرف همین ماه فاز چهار عملیات فاضلاب مدرن شهری هشترود با اعتبار بالغ بر یک میلیارد تومان  اجرا خواهد شد و مشکل دفع فاضلاب این شهرک نیز حل خواهد شد.

پوررجب اضافه کرد: 99.9 درصد جمعیت استان تحت پوشش آب شرب بهداشتی شهری قرار می‌گیرند و 55 درصد جمعیت شهری استان نیز از تاسیسات جمع آوری و دفع فاضلاب برخوردار بوده، که این رقم نسبت به متوسط کشوری رشد قابل توجهی را در استان نشان می‌دهد.

وی افزود: تمام مصوبات دور اول و دور دوم سفرهای ریاست جمهوری در بخش آب و فاضلاب تحقق یافته و اکثر مصوبات دور سوم سفر دولت به استان در این بخش با طی مراحل مطالعاتی در حال اجرا است.

آب هشترود عاری از هرگونه میکروب و بو است

علی نجاری فرماندار هشترود بر کیفیت استاندارد بودن آب شهری هشترود تاکید کرد و گفت: برابر آزمایشات صورت گرفته آب شرب هشترود عاری از هر گونه میکروب و بو است و همشهریان باید بدون دغدغه و با خیال راحت از آب شرب هشترود استفاده کنند.

وی افزود: پس از آبگیری سد "کلقان" آب شرب شهری هشترود از این سد تامین خواهد شد.

غلامحسین شیری نماینده مردم هشترود در مجلس همچنین در این بازدید بر رفع مشکلات اهالی شهرک فرهنگیان تاکید کرد و گفت: فاضلاب شهری و آبرسانی بهداشتی باید هرچه زودتر و تا آغاز فصل پائیز باید به اتمام برسد.

وی در ادامه خواستار تسریع در احداث تصفیه خانه و فاضلاب مدرن شهری را شد.

انتهای پیام/ل20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول