اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور

جشنواره جامع نماز در اردبیل برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون اقامه نماز اداره کل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش از برگزاری جشنواره جامع نماز برای نخستین‌بار در کشور خبر داد.

جشنواره جامع نماز در اردبیل برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا عاقل‌زاده عصر امروز در حاشیه پنجمین جشنواره احکام و انشای نماز دانش‌آموزان دختر سراسر کشور در مشهد، افزود: در سه سال گذشته، 20 هزار نماز خانه در مدارس کشور احداث و 10هزار نمازخانه بالای 40 متر نیز مفروش شده است.

معاون اقامه نماز اداره کل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش گفت: بیش از یک میلیون متر مربع فرش سجاده‌ای خریداری و در نمازخانه‌های مدارس استفاده شده است.

عاقل‌زاده درباره رونق بیشتر نماز در مدارس با اشاره به برگزاری 21 اجلاس سراسری نماز در کشور بیان داشت: توجه عمومی ما به بحث نماز جماعت در کشور نیاز به همت بیشتری دارد.

وی رویکرد وزارت آموزش و پرورش به نماز را فرایندی داوطلبانه توصیف کرد و افزود: بررسی‌های علمی انجام شده در تهران نشان می‌دهد 15 درصد از دانش‌آموزان پایتخت به صورت داوطلبانه در نماز جماعت مدارس شرکت می‌کنند.

معاون اقامه نماز اداره کل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: برای توسعه و ترویج فرهنگ نماز بین دانش‌آموزان، 5دوره آموزشی تامین مدرس نماز جهت ارتقا علمی فرهنگیان اجرا شده است که همکاران اداری و آموزشگاهی در آن شرکت داشتند.

وی با بیان این که روش‌های تدریس نماز در مدارس ابتدایی،آشنایی با احکام نماز و توسعه و ترویج فرهنگ نماز از جمله دوره‌های ضمن خدمت همکاران یاد شده بوده است، اظهار داشت: امسال  دو دوره تامین مدرس با شرکت 200 تن از فرهنگیان سراسر کشور با تحصیلات عالی که پژوهشگر و مدرس بودند انجام پذیرفت.

عاقل‌زاده افزود: از هر استان 7 تن  از میان مدرسان نماز، امام جماعت و روحانیون دعوت شدند، تا شبکه نیروی انسانی اقامه نماز در استان‌ها تقویت شود.

عاقل‌زاده بیان داشت: جشنواره جامع نماز با موضوعیت 13 رشته فرهنگی و هنری در 13 استان کشور به صورت آزمایشی برگزار شده که سه مرحله آموزشگاهی، منطقه‌ای و استانی آن انجام و مرحله کشوری شهریورماه امسال در اردبیل گشایش می‌یابد.

وی از تقویت 600 دارالقران کشور در طرح تشکیل مدارس تخصصی قرآن برای سال آینده تحصیلی خبر داد و خاطرنشان کرد: این مدارس با نیروهای مکفی،اعتبارات مناسب و برنامه ویژه به فعالیت‌های قرآنی رونق می‌بخشند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول