اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف ترویج فرهنگ نماز صورت می‌گیرد

برگزاری دوره‌های آموزش قرائت صحیح نماز برای مقطع ابتدایی در اردل

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان اردل گفت: به منظور نهادینه‌سازی فرهنگ نماز در بین نسل جوان جامعه دوره‌های آموزش قرائت صحیح نماز برای مقطع ابتدایی این شهرستان برگزار می‏شود.

برگزاری دوره‌های آموزش قرائت صحیح نماز برای مقطع ابتدایی در اردل

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، فیروز خسروی بعد از ظهر امروز در نشست ستاد اقامه نماز این شهرستان، اظهار داشت: هر گامی که در مسیر ترویج احکام دینی و نماز برداشته شود ارزشمند است و اجر اخروی دارد.

وی خواستار توجه مسئولان و افراد تاثیرگذار جامعه به نماز شد و گفت: افراد تاثیرگذار جامعه باید با برنامه‌ریزی زمینه توجه به اقامه نماز را به روش‌های مختلف فراهم کنند.

خسروی در ادامه گفت: توجه به نماز در واقع پیشگیری از گسترش غفلت و نفسانیات در جامعه است و باید بتوانیم از سنین کودکی، نوجوانی و جوانی زمینه انس با نماز و قرآن را در بین فرزندانمان ایجاد کنیم.

فرماندار شهرستان اردل بر ضرورت تلاش مسئولان در راستای برقراری ارتباط نسل جوان با نماز تأکید کرد و گفت: هر چه این رابطه محکم و قوی باشد آثار معنوی آن در نمازگزار بیشتر دیده می‌شود.

وی از برگزاری مسابقه اذان در این شهرستان خبر داد و گفت: برگزاری دوره‌های آموزش قرائت صحیح نماز برای مقطع ابتدایی، فعال و تجهیز کردن نمازخانه پایانه مسافربری، اعزام روحانی در روزهای پنج‌شنبه و جمعه به کانون‎های گردشگری و راه‌اندازی سامانه پاسخگویی به سئوالات اعتقادی از جمله اقدامات موثر در راستای نهادینه‌سازی فرهنگ نماز در بین نسل جوان جامعه است.

خسروی با بیان اینکه از دیدگاه اسلام و ائمه(ع) نماز منزلت رفیعی دارد که هیچ عمل عبادی به آن نمی‌رسد، گفت: بنابر روایات اسلامی قبولی نماز در پیشگاه الهی موجب قبولی دیگر اعمال شده و در این دنیا نیز باعث می‌شود تمامی ابعاد زندگی انسان اعم از فردی و اجتماعی اصلاح شود.

وی خاطر‌نشان کرد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی مسئله نماز جایگاه واقعی خود را پیدا کرده است و دشمنان به همین منظور به دنبال جدایی جوانان از این فریضه الهی هستند.

فرماندار اردل تصریح کرد: آنچه که موجب شد انقلاب اسلامی در برابر تهاجم نظامی و فرهنگی بیگانگان مقاومت داشته باشد، توجه به اقامه نماز و ارزش‌های الهی در سطح جامعه است.

انتهای پیام/ل20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول