اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بابل:

نماز جمعه عامل اصلی وحدت در جامعه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بابل گفت: نماز جمعه عامل اصلی وحدت در جامعه است.

نماز جمعه عامل اصلی وحدت در جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، حجت‌الاسلام حسن روحانی در مراسم آغاز به کار ستاد نماز جمعه بابلکنار اظهار داشت: تمام وعده‌های خداوند با ظهور امام زمان(عج) تحقق یافته و این امام  بزرگوار همانند جدش پیامبر اکرم (ص) اسلام را احیا می‌کند.

وی افزود: برپایی نماز به خصوص نماز جمعه تنها سلاح پیامبر (ص) در احیا اسلام بوده و پیامبر با نماز جامعه مرده آن زمان را زنده و پویا کرد.

روحانی بیان داشت: نخستین حرکت پیامبر اقامه نماز، شکل گیری مصلی و مساجد بود و پیامبراکرم (ص) با برپایی نماز، جهل و نادانی زمان خود را از بین برد و یکتاپرستی را جایگزین شرک کرد.

این مسئول ادامه داد: انتظار فرج امام زمان(عج) تنها در یک مکان نشستن و انتظار کشیدن نیست بلکه قدم برداشتن در راه تحقق  اهداف و آرمان‌های  آن امام است.

امام جمعه بابل تصریح کرد: یکی از نهادهایی که جامعه را در مسیر نورانی هدایت می‌کند و سعی دارد مردم با جلوه‌های امام عصر(عج) آشنا شده و دین را در بین مردم نهادینه کند نماز جمعه است.

وی عنوان کرد: امام خمینی (ره) در سال 57 دستور برپایی نخستین نماز جمعه را در شهر تهران صادر کرد که به دنبال آن در اکثر شهرهای کشور نماز جمعه اقامه شد و در حقیقت انقلاب بستر حرکت به سوی امام زمان(عج) را فراهم کرده است.

روحانی ابراز داشت: با برپایی نماز جمعه در سطح کشور شاهد برکات، خدمات، احیاگری، رشد و فراوانی در تمام عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی هستیم ضمن اینکه نماز جمعه  سبب انسجام و وحدت بین مردم منطقه می‌شود.

این مسئول افزود: امیدواریم مردم با حضور با شکوه خود در این مراسم عبادی، سیاسی و دینی به وظیفه مهم خود در قبال این امر مهم عمل کرده و این سنگر الهی را خالی نکنند چرا که هر چه این سنگر گرم‌تر و جدی‌تر گرفته شود برکات آن نیز بیشتر می‌شود.

امام جمعه بابل اذعان داشت: امیدواریم امام جمعه بابلکنار با جمع کردن استعدادهای موجود در بخش از ظرفیت‌های فراوانی که وجود دارد در راه عمران و آبادانی بخش استفاده بهینه داشته باشد.

انتهای ‌پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول