اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌غربی:

جهان اسلام تشنه معارف اسلامی است

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌غربی گفت: جهان اسلام امروز بیش از هر زمان دیگری تشنه معارف اسلامی است.

جهان اسلام تشنه معارف اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، وحید جلال‌زاده در آیین گشایش طرح آموزشی، تبلیغی و تعلیمی ضیافت ملکوت که با حضور ائمه جمعه و جماعات، مدیر حوزه‌های علمیه آذربایجان‌غربی و طلاب حوزه‌های علمیه آذربایجان‌غربی در چالدران برگزار شد، اظهار داشت: معارف اسلامی که توسط روحانیت معظم و حوزه‌های علمیه تبلیغ و ترویج می‌شود، مورد توجه جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه تربیت‌کنندگان سربازان واقعی اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، افزود: دانش واقعی همان دانش خداشناسی است که دروس آن سال‌های متمادی است در حوزه‌های علمیه تدریس می‌شود.

به گفته استاندار آذربایجان‌غربی لازمه سرزندگی و پویایی حوزه‌های علمیه تربیت اساتیدی برجسته و دانشمند است و حوزه‌های علمیه باید در این بخش جدی‌تر وارد عمل شوند.

وی به ویژگی‌های حوزه‌های علمیه به لحاظ تعلیمی و تربیتی اشاره و اضافه کرد: حوزه‌های علمیه به واسطه ویژگی‌هایی که دارند معنویت و اخلاق در آنها مستحکم‌تر از دانشگاه‌ها است.

جلال‌زاده خطاب به طلبه‌های حوزه‌های علمیه یادآور شد: شما طلاب حوزه‌های علمیه نباید غبطه این را بخورید که از دانش‌های دیگر بهره‌مند نیستید، بلکه این ما هستیم که باید غبطه دانش شما را بخوریم.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به فرازهایی از سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید ویژه‌ای بر جایگاه حوزه‌های علمیه دارند و در یکی از سخنرانی‌هایشان فرموده‌اند که حوزه‌های علمیه سنگرهای مستحکمی هستند که در آینده نزدیک تمام هجمه‌های دشمنان را خنثی می‌کنند.

به گفته جلال‌زاده حمایت از حوزه‌های علمیه و مساجد از سیاست‌های دولت خدمتگزار است به طوری که دولت مبالغ مشخصی را برای مساجد و مصلی‌ها تخصیص داده که در راستای عمران و آبادانی مساجد و گسترش هر چه بیشتر تبلیغات اسلامی هزینه می‌شود.

طرح آموزشی، تبلیغی و تعلیمی ضیافت ملکوت با هدف ارائه راهکارهای مناسب تبلیغی توسط طلاب و روحانیان پس از بحث و بررسی امروز به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول