اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر صندوق مهر امام رضا (ع) استان اردبیل:

معوقات تسهیلات صندوق مهر کمتر از 9 درصد است

خبرگزاری فارس: مدیر صندوق مهر امام رضا (ع) استان اردبیل گفت: معوقات تسهیلات پرداختی از سوی صندوق مهر امام رضا (ع) در شش سال گذشته کمتر از 9 درصد است که از معوقه بانک‌ها رقم بسیار پایین‌تری است.

معوقات تسهیلات صندوق مهر کمتر از 9 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، قدیر اللهوردیزاده ظهر امروز در مراسم گرامیداشت آغاز هفتمین سال تاسیس صندوق مهر امام رضا (ع) در فرهنگسرای سوم خرداد اظهار داشت:‌ صندوق مهر امام رضا (ع) اعطای تسهیلات اشتغالزایی خود را در قالب خرد، خود اشتغالی و کسب و کار خانگی در چهار سال اخیر به صورت جدی پرداخت کرده است به طوری که در استان اردبیل بالغ بر 11 هزار و 377 طرح اشتغالزایی از این تسهیلات بهره‌مند شده‌اند.

وی از اشتغالزایی 12 هزار و 421 نفر به شکل فردی و در قالب تعاونی‌ها از محل پرداختی تسهیلات صندوق مهر امام رضا (ع) در استان اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: این تسهیلات به مبلغ 633 میلیارد ریال برای متقاضیان و کار‌آفرینان پرداخت شده است.

مدیر صندوق مهر امام رضا (ع) استان اردبیل یادآور شد: صندوق مهر امام رضا (ع) در اعطای تسهیلات اشتغالزا کلیه مراحل را اعم از پذیرش، اهلیت طرح، توجیه فنی و اقتصادی، تصویب، انعقاد قرارداد، درخواست تضمین و وثیقه،‌ بحث پرداخت و پیگیری برای بازپرداخت تسهیلات از طریق این صندوق انجام می‌شود.

اللهوردیزاده گفت: این صندوق کار دستگاه اجرایی و بانک را به صورت توام انجام می‌دهد و ما تابع شرایط خاصی در پرداخت تسهیلات و ارائه خدمات هستیم.

این مسئول عنوان کرد: از کل اشتغال ایجاد شده 52 درصد شهری و 48 درصد روستایی، 70 درصد مربوط به مردان و 30 درصد مربوط به زنان بوده است که اغلب زنان سرپرست خانوار بد‌سرپرست و کم‌درآمد از این تسهیلات با بهره 4 درصد برخوردار شده‌اند.

اللهوردیزاده 25 تیر ماه را سالروز شکل‌گیری صندوق مهر امام رضا (ع) با تاکید رئیس جمهور و دولت مهر‌ورز در توسعه اشتغال پایدار و حمایت از جوانان جویای کار برشمرد و اذعان داشت: ‌صندوق مهر امام رضا (ع) با عجین کردن تخصص و تعهد سعی کرده است در خدمت عمومی مردم به ویژه افراد بیکار جامعه باشد که از بدو تاسیس نیز تاکنون 570 هزار فرصت شغلی در کشور از طریق این صندوق ایجاد شده است.

وی یکی دیگر از اهداف اصلی این صندوق را توسعه و ترویج سنت آسمانی قرض‌الحسنه توصیف کرد و گفت:‌ این صندوق در سه حوزه اشتغال، ازدواج و تامین سرپناه برای نسل آینده سعی می‌کند از فرصت‌ها استفاده کرده و به گسترش بیشتر عدالت کمک کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این مراسم از تعدادی کار‌آفرین و ایجاد‌کننده طرح‌های اشتغالزا با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

در این مراسم دو تن از کار‌آفرینان این صندوق نیز با ارائه گزارشی از روند دریافت تسهیلات به انتقاد از افزایش درصد سود وعده داده شده، کوتاه شدن فاصله زمانی باز‌پرداخت و مدت زمان خواب پروژه‌ها پرداخته و از مسئولان استان خواستند از تولیدات داخلی نظیر دستگاه‌های کاهنده مصرف آب و برق در حمایت از تولید‌کنندگان همت کنند چرا که لامپ‌های LED‌ که فوق کم‌مصرف است برای مصرف در مجموعه ادارات، نهادهای آموزشی و مدارس کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول