اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل:

بانک‌ها از اعطای تسهیلات به بخش تولید طفره می‌روند

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان اردبیل گفت: بانک‌ها از پرداخت تسهیلات برای متقاضیان بخش تولید و صنعت طفره می‌روند.

بانک‌ها از اعطای تسهیلات به بخش تولید طفره می‌روند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین پیرموذن صبح امروز در جلسه کارگروه کار و اشتغال استان اردبیل اظهار داشت: اگر رقم 560 میلیارد تومان مانده تسهیلات بنگاه‌های زودبازده به بدنه اشتغال و کارآفرینی استان تزریق می‌شد امروز با کمترین مشکل روبرو بودیم.

وی افزود: معلوم نیست به چه دلیل بانک‌ها از پرداخت تسهیلات طفره می‌روند به طوری که تنها بهانه آنها نیز تعادل نداشتن منابع و مصارف‌شان است در حالی که بر اساس آمار رسمی 70 درصد پرداخت تسهیلات در کلان‌شهرها انجام شده است.

این مسئول وضعیت صنعت و تولید را در استان اردبیل بسیار نامطلوب و کم رونق توصیف کرد و ابراز داشت: بسیاری از صاحبان صنعت و تولید منتظر دریافت تسهیلات سرمایه در گردش هستند در حالی که بانک‌ها به بهانه‌های مختلف سعی می کنند از این امر طفره بروند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان اردبیل تصریح کرد: اگر گفتار و کردار مسئولان و متولیان سیستم بانکی یکسان باشد دیگر چنین ناهماهنگی را بین بانک مرکزی و بانک های عامل شاهد نخواهیم بود چرا که ضرورت دارد رئیس کل بانک مرکزی با تامین منابع، بخشنامه‌ای را صادر کند که بانک‌ها توان پرداخت آن را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه بهروز ندایی مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز در سخنانی از مدیران بانک‌های عامل خواست در حد امکان پرداختی خود را در حوزه اشتغال و کارآفرینی انجام دهند و وضعیت پیش آمده را بیشتر از گذشته دچار چالش و آسیب نکنند.

بهروز زلالی مدیرکل کمیته امداد استان نیز ابراز داشت: هرچند سهمیه اشتغال کشوری ما مشخص نیست اما از محل تعهد استانی 4 هزار و 48 اشتغال را موظف به ایجاد و بسترسازی هستیم.

وی با اعلام اینکه 3 هزار و 200 پرونده اشتغال این نهاد در بانک‌ها معطل مانده است، افزود: امیدواریم با همکاری بانک‌های عامل تا سقف تعیین شده 20 میلیارد تومان از تسهیلات مشاغل خانگی پرداختی‌ها انجام شود.

این مسئول از عنایت استاندار اردبیل در معرفی بدون محدودیت طرح‌های اشتغال مددجویان بهزیستی کمیته امداد و همچین میراث فرهنگی خبر داد و گفت: این امر زمینه اشتغال مولد را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/ع20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول