اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی فرماندار دشتی خبر داد

راه‌اندازی نانوایی در 21 روستای شهرستان دشتی

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی فرماندار دشتی گفت: در 21 روستای شهرستان دشتی واحد نانوایی راه‌اندازی شده است.

راه‌اندازی نانوایی در 21 روستای شهرستان دشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی علی زارعی صبح امروز در جلسه کمیسیون آرد و نان شهرستان دشتی با تاکید بر پخت نان با کیفیت در دشتی گفت: نان یکی از استراتژیک‌ترین کالاهایی است که همواره با حساسیت‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی همراه است.

معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرمانداری دشتی افزود: مشکل عمده تولید نان در شهرستان دشتی در سال‌های گذشته موضوع کیفیت آن بوده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر کیفیت نان در برخی از نانوایی‌های شهر خورموج خوب است اما، انتظاری که ما داریم این است که باید نانی که در سبد غذایی مردم قرار می‌گیرد با کیفیت بهتری به مردم عرضه شود.

زارعی خاطر نشان کرد: شعار امسال را که از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده است باید سرلوحه کارهای خود قرار دهیم زیرا مسئولیت همه ما و ناظران، تولیدکنندگان، از کشاورزان گرفته تا کارخانجاتی که گندم را تبدیل به آرد می‌کنند آن است تا یک محصول با کیفیت بالا به مردم عرضه شود.

وی با بیان اینکه آموزش در تمام زمینه‌ها نیاز است اضافه کرد: متصدیان و کارگران نانوایی‌ها باید آموزش‌ها و مهارت‌های لازم در پخت نان را فرا گیرند زیرا اگر کارگران نانوایی‌ها آموزش ندیده باشند نمی‌توانند نان با کیفیت را به مردم تحویل دهند.

معاون فرماندار دشتی گفت: در حال حاضر 61 واحد نانوایی در شهرستان دشتی فعالیت می‌کنند که 29 واحد از این خبازی‌ها در شهر خورموج است و یک واحد دیگر نیز در حال راه‌اندازی است و از این تعداد نانوایی‌ها دو واحد نانوایی آن فانتزی است.

وی یادآور شد: از زمان هدفمندی یارانه‌ها پنج واحد نانوایی در شهر خورموج راه‌‌اندازی کرده‌ایم که مجوز دو واحد دیگر هم صادر شده است.

زارعی ادامه داد: در شهر کاکی 9 واحد نانوایی وجود دارد که مجوز دو واحد جدید نیز صادر شده است و در آینده راه‌اندازی خواهد شد.

وی افزود: در 21 روستای شهرستان دشتی واحد نانوایی راه‌اندازی شده است و یک نانوایی دیگر هم تا قبل از ماه مبارک رمضان نیز در روستای کلل دشتی راه‌اندازی خواهد شد.

نماینده فرماندهی منطقه انتظامی دشتی در کمیسیون آرد و نان دشتی نیز در این نشست گفت: برای ارتقای سطح آگاهی و مهارت نانوایی‌ها باید آموزش‌های لازم را به آنان بدهیم زیرا با آموزش به متصدیان و کارگران نانوایی‌ها می‌توان سطح کیفیت نان را بالا برد.

فرزاد انبارکی افزود: اگر قرار است مجوز جدید صادر کنیم باید مجوز آن نانوایی‌هایی که دارای کیفیت پائین هستند و هیچ توجه‌ای به تذکرات مسئولان نمی‌کنند باطل و به متقاضی جدید نانوایی واگذار کنیم.

وی ادامه داد: نانوایان باید بر اساس علم روز نسبت به مسائل و فنون نانوایی آشنا شوند.

انبارکی گفت: بعد از مرحله اجرایی هدفمند‌سازی یارانه‌ها پخت نان در یک فضای رقابتی انجام می‌شود که این خود تاثیر مثبتی در ارتقای سطح کیفیت نان دارد.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول