اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌رضوی خواستار شد

استفاده از مشارکت مردمی در برگزاری جشن‌های دهه کرامت

خبرگزاری فارس: معاون استاندار خراسان‌رضوی خواستار استفاده از مشارکت مردمی در برگزاری جشن‌های دهه کرامت شد.

استفاده از مشارکت مردمی در برگزاری جشن‌های دهه کرامت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، محمد غفاری در جلسه شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی جشن‌های عید رضوی استان خراسان‌رضوی اظهار داشت: مشهدالرضا (ع) پایتخت معنوی ایران اسلامی است و این نباید فقط در گفتار ما نمود داشته باشد، بلکه باید فعالیت‌ها، رفتارها، برنامه‌ها و عملکرد ما رنگ و بوی رضوی به خود بگیرد.

وی ادامه داد: برنامه‌ای مورد تایید و قابل اجرا در دهه کرامت است که محورهای اساسی و موضوعات مهمی هم‌چون توجه به نام‌گذاری سال، نقش انقلاب اسلامی ایران در بیداری اسلامی و تبیین دوباره نقش ولایت‌فقیه در دین و انقلاب با توجه به هجمه دشمن به این جایگاه در آن لحاظ شده باشد.

رئیس شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی جشن‌های دهه کرامت، افزود: با توجه به تقارن آغاز دهه کرامت و هفته دفاع مقدس، پرداختن به این موضوع و زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا و دلاورمردی‌های رزمندگان اسلام نیز باید به صورت جدی در نظر گرفته شود.

غفاری هم‌چنین با اشاره به هم‌زمانی فصل بازگشایی مدارس با دهه کرامت، گفت: در این ایام، برنامه‌های آغاز سال تحصیلی نیز باید با محوریت تبیین فرهنگ رضوی برای دانش‌آموزان در تمام مقاطع تحصیلی صورت پذیرد.

وی افزود: باید از تمام ظرفیت‌ها در تبلیغ و تبیین فرهنگ و سیره رضوی در این دهه استفاده و آن را در بین جامعه نهادینه کرد و برگزاری جشن‌های رضوی در اقصی نقاط استان باید سبب ارتقای فرهنگ رضوی شود که این مهم هم‌افزایی مسئولان فرهنگی و مدیران دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان‌رضوی تصریح کرد: برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های این دهه باید با رویکرد علمی و پژوهشی صورت پذیرد و سبب ارتقای سطح معرفتی و امام‌شناسی آحاد مردم شود.

غفاری با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت مردم، مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و اصناف در این‌گونه مناسبت‌ها، گفت: مشارکت تمام اقشار جامعه در برگزاری هر چه با شکوه‌تر این جشن‌ها تاثیر بسزایی دارد که باید در برنامه‌ریزی‌ها مورد توجه مسئولان مربوطه قرار گیرد.

وی خواستار تبیین فرهنگ و آداب زیارت برای زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) شد و گفت: یکی از برنامه‌های جدی برای تمام پروازها، قطارها و اتوبوس‌های ورودی به مشهد مقدس در دهه کرامت باید پخش صلوات خاصه باشد.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول