اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس جمهور در امور بانوان:

مادران شاغل دبستانی‌ها پنج‌شنبه‌ها به دورکاری می‌روند

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس جمهور در امور بانوان گفت: زنان شاغلی که فرزندان دبستانی دارند می‌توانند روزهای پنچ‌شنبه به صورت دورکاری انجام وظیفه کنند.

مادران شاغل دبستانی‌ها پنج‌شنبه‌ها به دورکاری می‌روند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مریم مجتهدزاده بعد از ظهر امروز در حاشیه برگزاری همایش زن و خانواده که در استانداری فارس برگزار شد، اظهار داشت: لایحه تقلیل ساعت کاری مادران شاغل به هئیت وزیران فرستاده شده است که درصورت تصویب در تمام ادارات دولتی و خصوصی که زیر نظر اداره‌های کار هستند این طرح اجرایی می‌شود.

وی افزود: زنان سرپرست خانواده، افرادی که کودکان زیر هفت سال دارند و افرادی که دارای فرزند و یا همسر معلول هستند در این طرح در اولویت هستند.

این مسئول با بیان اینکه این طرح بار مالی بسیاری دارد، اضافه کرد: این طرح یک گام اساسی را رد کرده و در کمیسیون اجتماعی دولت تصویب شده است.

مشاور رئیس جمهور در امور بانوان ادامه داد: ماده 230 برنامه پنجم توسعه، بازنشستگی زنان خانه‌دار با حفظ تحکیم بنیاد خانواده و ستاد ملی زن و خانواده از جمله اقدامات برای رفاه حال بانوان است.

مجتهدزاده بیان کرد: میزان مرخصی زنان باردار تک‌فرزندی همان شش ماه است اما در فرزندان دو قلو به بالا 9 ماه بوده که برای آقایان نیز در این مورد یک ماه مرخصی در نظر گرفته شده است.

وی ابراز کرد: در کارهای سخت برای زنان، کارفرما موظف است هنگام بارداری کارهای آسان را به زنان باردار محول کند و بعد از زمان بارداری زنان می‌توانند به شغل گذشته خود برگردند اما کارفرمایان حق اخراج کارمندان خود را ندارند.

مشاور رئیس جمهور در امور بانوان گفت: مشکلات زنان خبرنگار نیز در دست بررسی است.

وی همچنین ابراز داشت: یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت دهم در زمینه ماده 130 قانون پنجم توسعه ویژه مسائل زنان است که تحکیم بنیاد خانواده، توسعه توانایی زنان، سلامت زنان و تامین اجتماعی زنان را در بر می‌گیرد.

این مشاور خانواده افزود: یکی از مشکلات ما در گذشته نداشتن پست و سمت در تشکیلات بود که در حال حاضر برای زنان ساختار تشکیلاتی و سمت تعریف شده است و اکنون زنان در تشکیلات نقش تصمیم‌گیرنده و تصمیم‌ساز را دارند.

وی با بیان اینکه در سند چشم‌انداز عزت، حکمت و مصلحت در تعاملات بین‌المللی دیده شده است، اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات، داشتن تعاملات بین‌المللی است که باید آن را گسترش دهیم و در این زمینه هرچه فعالیت بیشتر باشد ضریب امنیتی نیز بالا می‌رود.

مجتهدزاده با بیان اینکه در قوانین ایران حقوق زن و مرد یکسان است، بیان کرد: خشونت علیه زنان در ایران بسیار کم است اما در کشورهای اروپایی هر شش ثانیه یک‌بار و در آمریکا هر هشت ثانیه یک‌بار یک زن مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد و رهبر معظم ما بر قانون جلوگیری از خشونت علیه زنان در جهان تاکید دارند.

مشاور رئیس جمهور تصریح کرد: در تمام لایحه‌ها و ماده‌های قانونی که مربوط به زنان بوده امنیت و حقوق زنان دیده شده است.

وی ابراز کرد: ستاد ملی زن و خانواده که در گذشته به عنوان کارگروه زن بوده است آغاز به کار کرده که هشت وزیر، رئیس جمهور «به عنوان رئیس ستاد»، معاون اول رئیس جمهور، نمایندگان قوه مقننه و قضائیه و رئیس شورای فرهنگی انقلاب فرهنگی جزو این ستاد هستند و طبق ماده  138 تمام مصوبات این ستاد لازم‌الاجرا است.

این مشاوره خانواده بیان کرد: یکی از مشکلات زنان در زمینه ضمانت‌نامه‌های بانک‌ها است که با رایزنی‌های انجام شده تسهیلات تا سقف 5 میلیون تومان با سهمیه یارانه‌ها آنان ضمانت می‌شود و همچنین لایحه بازنشستگی پیش از موعد زنان خانه‌دار نیز تنظیم شده است که تا پایان مهر ماه سال جاری تکمیل می‌شود.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول