اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ماه جاری صورت گرفت

ایجاد بخش پژوهشگران در کتابخانه مرکزی ارومیه

خبرگزاری فارس: رئیس کتابخانه مرکزی ارومیه از راه‌اندازی بخش پژوهشگران در این شهرستان طی ماه جاری خبر داد.

ایجاد بخش پژوهشگران در کتابخانه مرکزی ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه موسی نوری ظهر امروز در جمع خبرنگاران در ارومیه اظهار داشت: با هدف بسط و توسعه بیش از بیش علم و دانش بخش ویژه‌ای برای فعالیت پژوهشگران و محققان در کتابخانه مرکزی ارومیه راه‌اندازی شده که امید است با استقبال خوب پژوهشگران، اساتید و دانشجویان رو به رو شود.

وی تصریح کرد: در این کتابخانه یک بخش مجزا با 13 دستگاه رایانه همراه با نرم‌افزارهای روز برای استفاده محققان آماده شده است به طوری که برای تامین و تکمیل منابع مکتوب نیز به طور مستمر تلاش خواهد شد تا یافته‌های علمی دقیق و متناسب با دانش روز در اختیار محققان قرار بگیرد.

نوری به انعقاد یک تفاهم‌‌‌نامه با معاونت پژوهشی دانشگاه ارومیه نیز اشاره کرد و گفت: جایگاه رفیع کسب دانش در دین مبین اسلام و اهمیت آن به عنوان یکی از اصول بنیادین توسعه در جوامع بشری بر کسی پوشیده نیست از طرف دیگر با عنایت به لزوم توسعه و اعتلای بیش از بیش این مهم در اجرای سیاست حمایت از پژوهش و آموزش اقشار مختلف جامعه تفاهم‌نامه‌ای فیمابین این نهاد و دانشگاه ارومیه منعقد شد.

وی از معاون پژوهش دانشگاه ارومیه و مسئول مرکز اطلاع‌رسانی علوم و فناوری این شهرستان به دلیل استقبال از انعقاد این تفاهمنامه قدردانی کرد و ادامه داد: به طور قطع با همکاری کتابخانه مرکزی و دانشگاه ارومیه قدم‌های بلندی در راستای کیفی‌سازی فعالیت‌های تحقیقاتی جوانان برداشته می‌شود.

نوری ادامه داد: با همکاری این دو نهاد فرهنگی امکانات " مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری " برای استفاده همه کاربران فراهم می‌شود به طوری که مقر این مرکز علمی در شیراز است ولی پیرو انعقاد این تفاهم‌نامه با مراجعه به کتابخانه مرکزی به امکانات این مرکز به سهولت دسترسی پیدا می‌کنند.

رئیس کتابخانه مرکزی ارومیه اظهار داشت: کاربران می‌توانند به منابع موجود در این مرکز از جمله متن کامل همه مقاله‌ها، مجله‌های فارسی‌زبان، متن کامل مقاله‌های عربی و انگلیسی، متن کامل اسناد علمی، متن کامل پایان‌نامه‌های لاتین، چکیده پایان‌نامه‌های فارسی دست یابند.

انتهای پیام/‌ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول