اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شیراز خبر داد

تخصیص اعتبارات جدید به شهرک سعدی

خبرگزاری فارس: شهردار شیراز با تأکید بر رفع محرومیت از شهرک سعدی از اختصاص اعتبارات جدید عمرانی و فرهنگی به این محله از شهر شیراز خبر داد.

تخصیص اعتبارات جدید به شهرک سعدی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری شیراز، علیرضا پاک‌فطرت در جمع نمازگزاران مسجد جامع سعدی با بیان اینکه باید تلاش‌ها برای عمران و آبادانی افزایش یابد، گفت: پاسخگویی عملی به درخواست‌های به حق شهروندان سرلوحه وظایف شهرداری است. 

شهردار شیراز به 54 کیلومتر کوچه در این شهرک اشاره کرد و افزود: پس از اتصال انشعابات باقی‌مانده فاضلاب به شبکه، نباید کوچه بدون آسفالت در شهرک سعدی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه منازل 40، 50 متری این منطقه در یک بافت بسیار متراکم و کوچه‌های باریک، هرگونه خدمات‌رسانی را با مشکل مواجه می‌کند، تجمیع منازل و انبوه‌سازی با در نظر گرفتن ضوابط میراثی در اطراف آرامگاه سعدی را مورد تأکید قرار داد. 

این مسئول با بیان اینکه امسال عزم مجموعه شهرداری برای تملک کامل و بازگشایی مسیر تونل سعدی و دسترسی‌های ضلع شمالی آن جزم است، اظهار داشت: منازل سنددار در مسیر این پروژه‌ها، در مجتمع 448 واحدی در حال ساخت، معوض می‌گیرند. 

شهردار شیراز افزود: برای سرمایه‌گذران شرایط ویژه‌ای در نظر گرفته می‌شود تا با ورود به شهرک سعدی این محله را از معضلات موجود نجات دهند. 

پاک‌فطرت در ادامه از سرمایه‌گذاران برای ساخت پارکینگ در اطراف آرامگاه سعدی نیز دعوت کرد و افزود: آورده شهرداری زمین و عدم دریافت عوارض است که به یقین می‌توان با همکاری اداره کل اوقاف و میراث فرهنگی سرمایه‌گذاران را به این منطقه جذب کرد. 

وی اضافه کرد: بیشترین تملک در شهر شیراز با همکاری یاوران شورا برای بازگشایی مسیرها در محله سعدی صورت گرفته است که این ارتباط مستمر توسط یاوران شورا باید الگویی برای دیگر محلات شیراز باشد.  

شهردار شیراز بستر کار فرهنگی را در محله سعدی به طور کامل فراهم دانست و گفت: کارهای فرهنگی خوبی با همکاری یاوران شورا در این محله در حال انجام است. 

پاک‌فطرت ادامه داد: ساخت تونل سعدی مراحل نهایی اجرا را طی می‌کند که به همراه پروژه‌های تقاطع غیرهمسطح فضیلت – سرداران و تقاطع غیر همسطح دلگشا توسعه موزون محله سعدی را به دنبال دارد. 

وی با بیان اینکه شهرک سعدی با یک‌هزار و 600 خانوار در یک بافت متراکم شهری قرار دارد، گفت: این مهم نیازمند همکاری تمام دستگاه‌ها برای ساماندهی و برقراری امنیت است.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول