اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کرمانشاه خبر داد

شناسایی 800 کودک کار در استان کرمانشاه / ساماندهی 400 نفر

خبرگزاری فارس: معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کرمانشاه گفت: تا‌کنون بیش از 800 نفر کودک کار در استان شناسایی و در زمینه ساماندهی آنها نیز 400 پرونده تشکیل شده است.

شناسایی 800 کودک کار در استان کرمانشاه / ساماندهی 400 نفر

 به گزارش خبرنگار فارس از کرمانشاه، هرمز نوروزی‌فر امروز در کنفرانس خبری که به مناسبت هفته بهزیستی در مجتمع شهید یاری برگزار شد، اظهار کرد: طرح نهضت مسکن معلولان و نیازمندان از سال 89 با هدف خانه‌دار شدن مدد‌جویان زیر پوشش سازمان بهزیستی در کشور اجرا شد.

نوروزی‌فر ادامه داد: سهمیه استان کرمانشاه برای مسکن افراد زیر پوشش بهزیستی در سال 89، یک‌هزار و 567 و در سال 90، 2 هزار و 31 و در سال 91، 2 هزار و 488 واحد مسکونی است.

وی تصریح کرد: از مجموع 6 هزار و 387 متقاضی مسکن مهر افراد زیر پوشش بهزیستی، 4 هزار و 800 نفر به صورت اینترنتی و ما‌بقی  به صورت دستی ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: برای مسکن معلولان 4 میلیون تومان مساعدت مالی داده می‌شود و همچنین 2 میلیون تومان معافیت به صورت معافیت آب، برق، گاز و پروانه شهرداری داده می‌شود. 

معاون مشارکت مردمی بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به بحث اشتغال زنان سرپرست خانوار گفت: در سال 90 در بین استان‌های کشور در زمینه اشتغال و مسکن معلولان رتبه اول را کسب کرده‌ایم.

نوروزی‌فر از خیرین و نوع‌دوستان استان کرمانشاه خواست که کمک‌های مالی خود را به شماره حساب 2345363800 به ‌نام حساب مشارکت مردمی بهزیستی کرمانشاه، بانک ملت شعبه شهدا واریز کنند.

مرتضی کوهی نیز  با اشاره به بحث کودکان کار گفت: تا‌کنون بیش از 800 نفر کودک کار در استان کرمانشاه  شناسایی شده است که در زمینه ساماندهی آنها 400 پرونده تشکیل شده که 140 پرونده آن بررسی و ساماندهی شده است.

کوهی با اشاره به آمار مداخله در بحران اداره بهزیستی استان کرمانشاه ادامه داد: در سال 90 در جنبه‌های مختلف مشورتی‌، درمانی، پیگیری‌های مددکاری، آموزشی و ... 11 هزار مورد خدمات ارائه شده است.

وی با بیان وظایف مرکز کاهش طلاق که در سازمان بهزیستی است افزود: این مرکز امکان را فراهم می‌کند که نیروهای متخصص مانند میان‌بری بین مسیر‌های قانونی و تصمیم‌گیری‌های خانواده‌ها برای کاهش آمار طلاق در دادگستری‌ها مستقر شوند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کرمانشاه در بحث فرزند‌خواندگی تصریح کرد: در سال 90، 40 کودک و در چند ماه اخیر سال 91، 10 کودک صاحب خانواده و آغوش پر از محبت پدر و مادر شده‌اند. 

وی خاطرنشان کرد: در مراکز نگهداری بچه‌های بی‌سرپرست بچه‌هایی هستند که قابل واگذاری به خانواده‌ها نیستند، از خانواده‌ها می‌خواهیم به صورت امین موقت، سرپرستی این بچه‌ها را بر عهده بگیرند.    

کامران علی‌مددی نیز گفت: در سال 90 در قالب 101 مرکز غیردولتی به 472 هزار نفر ارائه خدمت شده است.

علی‌مددی با اشاره به بحث اعتیاد افزود: به 92 هزار و 114 نفر از معتادان استان در زمینه پیشگیری، درمان و ... آموزش ارائه شده است.

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: در بحث پیشگیری از معلولیت به 25 هزار نفر و همچنین پیشگیری از انفجار مین در مناطق مختلف به 141 هزار و 184 نفر آموزش داده‌اند. 

رسول اکبرزاده نیز گفت: ابعاد توانبخش در چهار بعد از جمله توانبخش اجتماعی، توانبخشی آموزشی، توانبخش حرفه‌ای و توانبخش پزشکی آمادگی ارائه خدمت است.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان کرمانشاه افزود: در سال 90 به 3 هزار و 500 نفر وسایل کمک‌بخشی و توانبخشی داده شده است.

علی‌رضا محمدی نیز با اشاره به بحث فرهنگی در سازمان بهزیستی گفت: در سال91 ـ90 در کشور اعزام 20 هزار نفر از مددجویان بهزیستی در دستور کار است که تا به حال 207 نفر از استان کرمانشاه اعزام شده است.

محمدی احداث کانون فرهنگی قرآن و عترت شهید فیاض‌بخش استان کرمانشاه، برگزاری جشنواره قرآنی ویژه خانواده‌های بزرگ سازمان، کلنگ‌زنی حسینیه و نماز‌خانه مجلل در زمان اجلاس سراسری نماز در تاریخ 14 تا 15 شهریور ماه، آموزش مفاهیم دینی، نماز قرآن ویژه مربیان مهد کودک، اعزام  مددجویان و خانواده‌های آنها و پرسنل بهزیستی در قالب راهیان نور را از دیگر برنامه‌های امور فرهنگی اعلام کرد.

ماندانا مالمیر مسئول روابط عمومی اداره بهزیستی استان کرمانشاه در پایان گفت: مجتمع شهید یاری نخستین فرهنگسرای کشور بوده که در زمینه خدمت‌رسانی به سالمندان به صورت یک مرکز روزانه فعالیت می‌کند‌.

انتهای پیام/آ10/ف40004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول