اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

58 هزار معلول در آذربایجان‌شرقی زیر پوشش بهزیستی

2657 کودک بی‌سرپرست آذربایجان‌شرقی زیر پوشش بهزیستی هستند

خبرگزاری فارس:‌ مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی به فعالیت 18 مرکز نگهداری از کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست در استان اشاره کرد و گفت: 2 هزار و 657 کودک بی‌سرپرست تحت حمایت بهزیستی هستند.

2657 کودک بی‌سرپرست آذربایجان‌شرقی زیر پوشش بهزیستی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا صادقی بعدازظهر امروز در همایش تجلیل از کارآفرینان حامی کارگر و خیران حوزه فعالیت سازمان بهزیستی آذربایجان‌شرقی در تبریز از بیمه بودن یک‌هزار و 542 نفر از 8 هزار و 256 زن سرپرست خانوار استان خبر داد و اظهار کرد: 4 هزار و 800 فرصت شغلی هم برای مددجویان استان ایجاد شده است.

وی گفت: سهم سه درصدی دولت برای به کارگیری اشتغال معلولان در دستگاه‌های اجرایی، جوابگوی نیاز بالای اشتغال این قشر از جامعه نیست.

صادقی با اشاره به اینکه این سهم سه درصدی همچنان که باید و شاید اجرا نمی‌شود، خواستار حمایت کارآفرینان برای اشتغال معلولان جامعه شد.

58 هزار معلول در سطح استان زیر پوشش بهزیستی هستند

وی با اشاره به اینکه 58 هزار معلول در سطح استان زیر پوشش بهزیستی هستند، گفت: با اجرای طرحی درصدد شناسایی معلولان ناشناخته هستیم.

وی اعتبار هزینه شده برای معلولان استان در سال گذشته را 200 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: خدمات توان بخشی در قالب گفتار درمانی، شنوایی‌سنجی و خدمات پروتزی ارائه شده است.

صادقی اعلام کرد: بر اساس برنامه پنجم توسعه 10 درصد از مددجویان بهزیستی باید بازتوان شده و از چرخه حمایت مستقیم خارج شوند.

وی گفت: سال گذشته با کمک خیران 120 کودک مبتلا به ناشنوایی مادرزادی با استفاده از کاشت حلزون و تربیت شنیداری از نعمت شنوایی بهره‌مند شدند.

صادقی با اشاره به تنوع و تخصصی بودن فعالیت‌های بهزیستی، گفت: سال گذشته به 33 هزار و 752 نفر در قالب امور اجتماعی، مداخله در بحران‌های خانوادگی، طلاق و مبتلایان به مشکلات جنسی خدمات ارائه شد.

2657 کودک بی‌سرپرست تحت حمایت بهزیستی هستند

وی به فعالیت 18 مرکز نگهداری از کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست در استان اشاره کرد و گفت: 2 هزار و 657 کودک بی‌سرپرست تحت حمایت بهزیستی هستند.

وی سهم استان از 200 هزار واحد مسکونی برای مددجویان سازمان بهزیستی را 6 هزار واحد اعلام کرد و گفت: این واحد 63 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی از دو برابر شدن اعتبار برنامه‌های پیشگیرانه خبر داد و گفت: 23 هزار و 232 نفر در سطح استان در قالب موسسات اجتماع‌محور زیر پوشش برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد و دیگر ناهنجاری‌های اجتماعی هستند.

در این همایش از 10 کارآفرین حامی کارگر و پنج خیر بهزیستی استان آذربایجان‌شرقی تجلیل شد.

این همایش همزمان با روز بهزیستی و تامین اجتماعی به همت اداره کل تامین اجتماعی و اداره کل بهزیستی آذربایجان‌شرقی و با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی تبریز برگزار شد.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول