اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرگروه تخصصی معاون سلامت خراسان‌رضوی خبر داد

کاهش مرگ مادران باردار خراسان‌رضوی به کمتر از 10 مرگ به ازای هر 1000 تولد

خبرگزاری فارس: مدیرگروه تخصصی معاون سلامت و بهداشت مدارس خراسان‌رضوی گفت: کاهش مرگ مادران باردار به کمتر از 10 مرگ به ازای هر هزار تولد که از 50 درصد از شاخص کشوری هم کمتر است از دستاوردهای مهم خراسان‌رضوی است.

کاهش مرگ مادران باردار خراسان‌رضوی به کمتر از 10 مرگ به ازای هر 1000 تولد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد احمدیان ظهر امروز در نشست خبری که در دفتر معاونت مرکز بهداشت استان خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار کرد: هرساله صندوق جهانی جمعیت بر اساس مشکلات و عوارض ناشی از افزایش جمعیت و کمبود امکانات بهداشتی، چند فاکتور مهم را به عنوان محور فعالیت‌ها بیان می‌کند که با توجه به محرومیت 22 میلیون زن در جهان از امکانات بهداشتی، دسترسی همگانی به سلامت خانواده به عنوان شعار امسال مطرح شده است.

احمدیان با ذکر این نکته که سالیانه 1.8 میلیون نوجوان در جهان وارد عرصه زندگی زناشویی می‌شوند که از آگاهی‌های قبل از ازدواج برخوردار نیستند، افزود: شعار دسترسی همگانی به سلامت خانواده مبنایی برای چهار فعالیت اصلی در سال جاری قرار گرفته است.

وی در ادامه این چهار محور اصلی را شامل ارتقاء آگاهی و نگرش افراد جامعه، مراقبت‌های سلامت خانواده،کاهش مرگ مادران باردار و افزایش دسترسی به خدمات و پوشش مراقبتی عنوان کرد و راه اندازی پزشک خانواده در قالب تیم بهداشتی را در راس برنامه‌های سال جاری خواند.

مدیر گروه تخصصی معاونت سلامت توصیه کرد: زنان باردار حداکثر هشت نوبت و حداقل 6 نوبت مراقبت مداوم داشته باشند که شامل مراقبت‌های حین بارداری و پس از زایمان می‌شود و شامل فاکتورهای خطر تغذیه،کنترل بارداری، وزن،نمایه توده بدنی و فشار خون است.

احمدیان همچنین وجود چهار مرکز مشاوره ازدواج در مشهد به ازای یک مرکز مشاوره در شهرستان‌ها، شرکت 58 هزار زوج در سال گذشته در این مراکز، ایمن بودن 97 درصد زایمان‌های استان و کاهش مرگ مادران باردار به کمتر از 10 مرگ به ازای هر هزار تولد که از 50 درصد شاخص کشوری هم کمتر است را از دستاوردهای مرکز بهداشت خراسان‌رضوی برشمرد.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول