اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پایگاه میراث فرهنگی میمند خواستار شد

جلوگیری از دخالت در سیستم طبیعی میمند شهربابک

خبرگزاری فارس: مدیر پایگاه میراث فرهنگی میمند گفت: تمام فعالیت‌ها در میمند با مسلط شدن به سیستم و دانش بومی آن منطقه انجام شده است و باید از دخالت در سیستم طبیعی این روستا جلوگیری شود.

جلوگیری از دخالت در سیستم طبیعی میمند شهربابک

به گزارش خبرگزاری فارس از شهربابک، مهناز اشرفی پیش از ظهر امروز در همایش کارگاه آموزشی قانون و میراث فرهنگی اظهار داشت: میمند شهربابک به عنوان یک منظر فرهنگی همچون نگینی در کشور می‌درخشد.

وی افزود: ثبت جهانی منظر فرهنگی میمند در سازمان یونسکو حق مردم شهربابک است و امیدواریم، بتوانیم این منظر را برای نسل‌های بعدی حفظ کنیم.

اشرفی ابراز داشت: ما نگینی همچون میمند را در اختیار داریم، اما قدر و ارزش آن را نمی‌دانیم و به راحتی از کنار آن عبور می‌کنیم.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی میمند افزود: منظر فرهنگی میمند 10 سال قبل به ثبت آثار ملی فرهنگی کشور رسید و از آن موقع تاکنون مقدمات ثبت جهانی این اثر فراهم شده است.

اشرفی همچنین کمک بیش از پیش مسئولان را خواستار شد و افزود: اکنون در موقعیتی هستیم که به کمک بیشتر مسئولان استان و شهرستان نیاز داریم.

وی تصریح کرد: در میمند در تمام زمینه‌ها پروژه‌های پژوهشی داشته‌ایم و در مورد گونه‌های جانوری و سیستم گیاهی منطقه تحقیقات زیادی انجام شده است.

اشرفی گفت: مردم میمند را با آغل‌ها، کیچه‌ها، لهجه محلی، طبیعت و غیره می‌شناسند و تمام فعالیت‌ها در میمند با مسلط شدن به سیستم و دانش بومی آن منطقه انجام شده است و حفظ بستر طبیعی این منطقه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما بوده است و باید تا حد امکان از دخالت در سیستم طبیعی روستا جلوگیری شود.

وی همچنین با ابراز خرسندی از فعالیت‌های انجام شده در زمینه ثبت جهانی میمند بیان داشت: به لطف خدا توانسته‌ایم، نیروهای متخصص و متعهدی را جذب کنیم که با معماری دستکند آشنایی کامل دارند و امیدواریم بتوانیم از تجربیات آنها استفاده کنیم.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول