اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف معرفی روستای میمند صورت گرفت

گردهمایی یک هزار استاد معماری در ‌روستای تاریخی دست‌کند ‌میمند‌

خبرگزاری فارس: یک ‌هزار نفر از صاحب‌نظران داخلی و خارجی شرکت کننده در نخستین همایش معماری دست‌کند در روستای تاریخی و دست‌کند میمند گردهم آمدند.

گردهمایی یک هزار استاد معماری در ‌روستای تاریخی دست‌کند ‌میمند‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، یک ‌هزار نفر از صاحب‌نظران داخلی و خارجی شرکت کننده در نخستین همایش معماری دست‌کند صبح امروز در روستای تاریخی و دست‌کند میمند گرد هم آمدند.

محمدمهدی افضلی مدیر امور فرهنگی میراث فرهنگی استان کرمان امروز در حاشیه سومین روز برگزاری همایش معماری دست‌کند ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: این افراد طی دو روز در مرکز بین‌المللی علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی به تبادل نظر و بیان دیدگاه‌های خود پرداخته‌اند و در سومین روز این همایش در محل روستای تاریخی و دست‌کند میمند حضور یافتند.

وی خاطرنشان کرد: این گردهمایی با هدف معرفی روستای تاریخی و دست‌کند میمند که در آستانه ثبت در میراث جهانی قرار دارد، برگزار می‌شود.

افضلی با اشاره به اینکه در بهمن ماه سال گذشته پرونده روستای دست‌کند و تاریخی میمند برای ثبت در میراث جهانی به یونسکو ارسال شده است، عنوان کرد: پرونده ارسالی شامل یک گزارش جامع از تاریخ روستا، نقشه و پلان‌های مدیریتی و اطلاعات مربوط به چند سال اخیر این روستا است.

مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به ثبت ملی میمند در سال 80 بیان داشت: با ثبت جهانی این روستای تاریخی و دست‌کند، استان پهناور کرمان سه اثر در فهرست آْثار جهانی دارد.

وی گفت: تاکنون باغ شاهزاده ماهان و ارگ تاریخی بم از استان کرمان در فهرست آثار جهانی ثبت شده است.

افضلی شمار میهمانان خارجی شرکت کننده در نخستین همایش معماری دست‌کند را پنج نفر ذکر کرد و افزود: این افراد از کشورهای فرانسه، سوئیس و ایتالیا در این همایش شرکت کرده‌اند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول