اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان میراث فرهنگی خبر داد

بازدید کارشناسان یونسکو از روستای تاریخی میمند

خبرگزاری فارس: معاون سازمان میراث فرهنگی گفت: طی 3 ماه آینده کارشناسان یونسکو از روستای تاریخی میمند بازدید و نواقص احتمالی این روستا برای ثبت جهانی باید برطرف شود.

بازدید کارشناسان یونسکو از روستای تاریخی میمند

مسعود علویان‌صدر در حاشیه بازدید از روستای تاریخی میمند شهربابک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: طی 3 ماه آینده کارشناسان یونسکو برای بازدید از این بافت تاریخی در کشور حضور پیدا می‌کنند و تا این زمان تمام نواقص احتمالی این بافت باید برطرف شود.

وی در جریان این بازدید با قدردانی از سرپرست اداره کل میراث فرهنگی کرمان، فرماندار شهربابک و مدیر پایگاه بافت تاریخی میمند تصریح کرد: فرصت کاندید شدن برای ثبت در فهرست آثار جهانی یونسکو نصیب این بافت تاریخی شده و این موضوع از افتخارات میراث فرهنگی کشور محسوب می‌شود.

علویان‌صدر ارسال پرونده این روستا به یونسکو را نخستین گام در پیشبرد پروژه ثبت جهانی آن دانست و تأکید کرد: موفقیت گام‌های بعدی، نیاز به عزم ملی و به کارگیری تمام امکانات در راستای رفع نواقص ‌احتمالی پرونده این اثر‌ دارد.

معاون سازمان میراث فرهنگی بافت تاریخی روستای میمند را الگوی مناسبی از نحوه زندگی و مفاهیم شهرسازی دانست و گفت: پویایی این روستا مهم‌ترین شاخصه تأثیرگذار در شکوفایی این منطقه است.

وی به همایش بزرگ معماری دست‌کند در اردیبهشت سال آینده اشاره کرد و بیان داشت: تاکنون 300 خلاصه مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

علویان‌صدر با بیان اینکه برگزاری این همایش زمینه‌ای برای خودآزمایی است، خاطر نشان کرد: با راه‌اندازی یک سازمان مدیریتی منسجم اعم از نیروهای دولتی و مردمی می‌توانیم نکات ریز را ارزیابی و در مسیر رفع آنها بر آییم.

وی بافت معماری این روستای را بی‌بدیل دانست و اذعان داشت: با ثبت شدن این روستا می توانیم تمام ویژگی‌های منحصر به فرد آن را نیز به همگان بشناسانیم.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول