اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور راهنمایی گردشگران

سایت موزه‌ای میمند راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر پروژه روستای تاریخی میمند گفت: مرکز اطلاع‌رسانی و سایت موزه‌ای میمند با هدف راهنمایی گردشگران راه‌اندازی می‌شود.

سایت موزه‌ای میمند راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، مهناز اشرفی با اشاره به اینکه مرمت و احیای این روستا با حفظ هویت و اصالت انجام می‌گیرد، گفت: آموزش نیروهای بومی برای حفظ این منطقه از ملزومات است.

وی افزود: تا‌کنون در زمینه پدیدار شدن چهره اولیه روستا‌، حفاظت و مرمت بافت روستایی، توسعه سرویس‌های بهداشت، پارکینگ و پارک بازی کودکان با حداقل دخالت‌ها بسیار موفق عمل کرده‌ایم.

اشرفی اظهار داشت: در نوروز سال جاری بیش از 24 هزار گردشگر در این منطقه حضور داشتند که نبود ترافیک و روان بودن رفت و آمد به خوبی پدیدار بود و این در حالی است که این مزیت در کمتر سایت تاریخی به چشم می‌خورد.

وی به راه‌اندازی مرکز اطلاع‌رسانی و سایت موزه‌ای در این منطقه خبر داد و گفت: این مرکز با هدف اطلاع‌رسانی و راهنمای گردشگران ایجاد می‌شود.

مدیر پروژه روستای تاریخی میمند عنوان کرد: از مهم‌ترین فعالیت‌های این پایگاه راه‌اندازی مهمانسرا و تجهیز کردن کیچه‌ها برای گردشگران است.

وی افزود: احیای هنرهای سنتی اعم نمد مالی‌، سفتوبافی، آهنگری، نجاری و ... و ایجاد نمایشگاه صنایع دستی برای اشتغال مردم این روستا به خوبی انجام شده است.

اشرفی افزود: ثبت و جهانی شدن میمند منوط به همکاری همه دستگاه‌ها اعم از سازمان آب و فاضلاب، اداره برق و ... است.

انتهای پیام/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول