اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر نیرو:

سد شهریار آذربایجان شرقی پشتوانه سد سفیدرود می‌شود

خبرگزاری فارس: وزیر نیرو از آبگیری سد شهریار آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: این سد پشتوانه سد سفیدرود و آب گیلان است.

سد شهریار آذربایجان شرقی پشتوانه سد سفیدرود می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مجید نامجو پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز فعالیت فاز نخست تصفیه‌خانه فاضلاب رشت به وضعیت کشور در شرایط کنونی اشاره کرد و اظهار داشت: با درک وضعیت موجود کشور باید بدانیم رسالت ما در برخورد با موضوعات آن چگونه است.

وی، ادامه داد: زمانی که دشمن نتوانست ما را وادار به تسلیم کند اقدام به تحریم بانک مرکزی و نفت کشورمان کرد و از فروش نفت ما جلوگیری می‌کند و موانع بسیار بزرگی برای معاملات بانکی فراهم کرده که رهبری پاسخ آنها را داده است.

مقام عالی وزارت نیرو ادامه داد: رهبر معظم انقلاب به آنها پاسخ دادند که ملت ایران در برابر مشکلات واکسینه شدند و می‌توانند با تخصص و تلاش خود از عهده کار بر آیند و ما صدها برابر نسبت به گذشته قوی‌تر شده‌ایم.

وی، عزت ملت ایران را حاصل مبارزه جانانه آنها دانست و تصریح کرد: دولت از مدت‌ها قبل برنامه‌های خود را آغاز کرده و دو سال است که احمدی‌نژاد درب خزانه را قفل کرده و در بخش وزارت نیرو با روش‌هایی که در بودجه سال 90 پیش‌بینی شد غیر از روش خزانه و پول مستقیم از دولت، مبلغ 10 هزار میلیارد تومان از محل ماده 33، 31، 35 و ماده 36 که فعال کردن ظرفیت‌های غیر نقدی وزارتخانه‌هاست توانستیم بودجه جذب کنیم.

نامجو افزود: امسال نیز وضعیتی داریم که باید بدون نگاه به خزانه کار را دنبال کنیم و مکانیزم‌ها و راهکارهایش را پیدا کنیم و روش فروش اموال و دارایی‌ها را پیش ببریم که در سال گذشته این روش‌ها را تمرین کردیم و وزارت نیرو از این بابت توفیقات خوبی داشته است.

وی، ‌راهبرد کشور را نجات وابستگی اقتصاد آن از نفت عنوان کرد و گفت: راهبرد اصلی ما حمایت از تولید داخل  و رفتن به طرف حمایت از صنعت داخلی و ارتباط خوب با کشورهای دوست و همسایه است که برای مبارزه با حرکت آخر دشمنان خود در پیش گرفته‌ایم و با هدایت رهبری از این پیچ تاریخی نیز با پیروزی عبور می‌کنیم.

وزیر نیرو، با اشاره به اینکه برنامه‌های خوبی در این وزارتخانه در دست اجراست، خاطرنشان کرد: در صحبتی با آقای بهمنی قرار شده بخشی از نیازهای وزارت نیرو که باید از خارج تهیه شود در مقابل پول‌هایی که آن‌ور آب دارند در اختیار ما قرار دهند که نوید خوبی است.

نامجو، جمعیت بهره‌مند از فاضلاب کشور را 37 درصد عنوان کرد و گفت: در بخش آب نیز مقدار 7 میلیارد متر مکعب آب در سال مصرف می‌شود که 70 درصد این آب به چرخه طبیعت برمی‌گردد و اگر تاسیسات فاضلاب ایجاد کنیم ظرفیت بسیار بزرگی است که در راستای تامین آب کشور و نیز زیست‌محیطی و بهداشت تاثیر می‌گذارد.

وی، اجرای طرح‌های فاضلاب را موثر خواند و یادآور شد: اثر این طرح‌ها در زندگی و سلامت مردم حفظ شده و بهداشت مردم قیمت ندارد و نمی‌شود روی سلامت مردم قیمت گذاشت.

مقام عالی وزارت نیرو، با بیان اینکه 63 درصد طرح‌های فاضلاب کشور باقیمانده است، افزود: این امر نشان می‌دهد که بازار 20 هزار میلیارد تومانی را در اختیار داریم که می‌توانیم این بازار را فعال کنیم.

وی، افزود: آب و فاضلاب کشور توانست تنوع زیادی در کشور ایجاد کند و با توجه به قوانینی که در اختیار مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور است می‌تواند بازار 20 هزار میلیارد تومانی را با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ایجاد کرده و تلاش کند با مشارکت مردمی یک حلقه‌ای  ایجاد شود.

نامجو افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب رشت را بسیار مهم خواند و ابراز کرد: تصفیه خانه فاضلاب رشت یکصد و پنجاه وهفتمین تصفیه‌خانه فاضلاب کشور است که با ظرفیت 63 هزار متر مکعب در روز تصفیه می‌کند و بحث لجن آن باید فعال شود و دقت لازم برای شکل‌گیری فرایند آن صورت گیرد.

وی، این تصفیه‌خانه را جزو پروژه‌های مهر ماندگار نامید و خاطرنشان کرد: 6 پروژه گیلان در فهرست مهر ماندگار است که تصفیه خانه مذکور زودتر از موعد مقرر مورد بهره‌برداری قرار  گرفته است.

وزیر نیرو از آبگیری سد شهریار آذربایجان شرقی خبر داد و خاطرنشان کرد: این سد پشتوانه سد سفیدرود و آب گیلان است.

ا‌نتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول