اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ساوجبلاغ:

فاضلاب شهرک صنعتی هشتگرد به مزارع آسیب می‌رساند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ از عدم احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی هشتگرد انتقاد کرد و گفت: فاضلاب این شهرک به مزارع منطقه آسیب رسانده است.

فاضلاب شهرک صنعتی هشتگرد به مزارع آسیب می‌رساند

حمیدرضا لشکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوجبلاغ اظهار داشت: متاسفانه با وجود تذکرات مکرری که دستگاه‌های نظارتی و همچنین اداره حفاظت محیط زیست به مدیریت شهرک صنعتی هشتگرد داده‌اند، اقدامی برای احداث تصفیه‌خانه فاضلاب این شهرک اعمال نشده است.

وی تصریح کرد: فاضلاب خروجی این شهرک موجب آسیب رساندن به مزارع منطقه به ویژه مزارع جنوبی هشتگرد که از جمله مناطق کشاورزی و دامداری هشتگرد به شمار می‌آید، شده است.

پیگیری قانونی در صورت عدم توجه به محیط زیست

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه در صورت بی توجهی به این تذکرات چه اقداماتی صورت خواهد گرفت؟ گفت: راهکارهای قانونی مشخص است و واحدهای صنعتی فعال در این شهرک هر کدام موظف به احداث تصفیه‌خانه برای واحدهای خود هستند.

لشکری ادامه داد: همچنین مدیریت اصلی شهرک نیز موظف به احداث تصفیه‌خانه مرکزی بوده و در صورت عدم اجرای این طرح که برای محیط زیست منطقه مفید و ضروری است، موضوع از طریق راهکارهای قانونی پیگیری خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه شهرستان ساوجبلاغ از نظر کشاورزی و دامداری دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خوبی است، گفت: باید برای حفظ محیط زیست منطقه تلاش کرده و بی‌توجهی در این حوزه آسیب‌های جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.

لشکری در پایان تاکید کرد: حفاظت از محیط زیست یک موضوع ملی است و همه باید برای اجرای برنامه‌های زیست محیطی همکاری داشته و امیدواریم مدیریت شهرک صنعتی هشتگرد نیز در مدت زمان قانونی احداث تصفیه‌خانه مرکزی فاضلاب این شهرک را اجرایی کنند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول