اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ماکو در مجلس:

سد بابا احمد چالدران آبگیری می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‌های ماکو، پلدشت، شوط و چالدران در مجلس شورای اسلامی گفت: سد بابا احمد چالدران تا پایان امسال آماده آبگیری می‌شود.

سد بابا احمد چالدران آبگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از چالدران محمد علی‌پور عصر پنجشنبه در بازدید از روند اجرای پروژه‌های این شهرستان اظهار داشت: عملیات اجرایی سد خاکی بابا احمد که به عنوان طرح مهر ماندگار اعلام شده است با هدف مهار و کنترل سیلاب‌های فصلی، ذخیره آب به منظور مصارف کشاورزی و تغذیه مصنوعی آب‌های زیرزمینی از سال 87 آغاز شده است و در حال حاضر 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به روند اجرایی برخی از پروژه‌های عمرانی این شهرستان، افزود: زمینه‌ اتمام پروژه‌های جاده چالدران به آواجیق و همچنین سد خاکی بابا احمد با تخصیص اعتبارات کافی تا پایان سال جاری فراهم شده است.

فرماندار چالدران نیز در این بازدید گفت: برای تکمیل سد بابا احمد 60 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

احمدرضا قلی‌پور افزود: حجم ذخیره آب این سد یک میلیون و 600 هزار مترمکعب است که با بهره‌برداری از این طرح آب مورد نیاز افزون بر یک هزار هکتار از زمین‌های منطقه فراهم می‌شود.

وی، ارتفاع سد بابا احمد را از پی 38 متر، از بستر رودخانه 36 متر، عرض تاج آن را هفت متر و طول آن را 268 متر اعلام کرد.

فرماندار چالدران همچنین در بازدید از مجتمع رفاهی و تفریحی آبگرم، گفت: عملیات ساختمانی مجتمع رفاهی و تفریحی آبگرم این شهرستان پایان یافته و به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این مجتمع از سه سال گذشته و در راستای جذب گردشگر و ساماندهی جاذبه‌های طبیعی این شهرستان در پنج هکتار زمین آغاز شده است، گفت: این مجتمع دارای دو استخر سر پوشیده مردانه و زنانه با امکانات رفاهی، تفریحی و فضای سبز است و با تجهیز امکانات داخلی استخر در یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار چالدران یادآور شد: برای اجرای این طرح تاکنون بیش از  3 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.

چشمه معدنی آبگرم چالدران در یک منطقه خوش آب و هوا قرار گرفته و علاوه بر جاذبه‌های طبیعی دلنواز، دارای خواص درمانی برای معالجه بیماری‌های پوستی و رماتیسم است.

آبگرم چالدران در پنج کیلومتری شهرستان چالدران در روستای آبگرم شهرستان چالدران واقع شده است.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول