اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب ‎و فاضلاب شهری گلستان:

میزان برخورداری از پروژه فاضلاب در گلستان 7 درصد است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب ‎و فاضلاب شهری گلستان گفت: میزان برخورداری از پروژه فاضلاب در گلستان هفت درصد است.

میزان برخورداری از پروژه فاضلاب در گلستان 7 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان علی‎اکبر علیمرادی ظهر امروز در جمع مدیران استان گلستان اظهار داشت: پروژه فاضلاب 21 شهر گلستان در دستور کار این شرکت قرار دارد که از این میزان تاکنون سه شهر کردکوی، بندرگز و بندرترکمن به طور کامل طرح فاضلاب انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه میانگین برخورداری از پروژه فاضلاب در سطح کشور 38 درصد است ابراز داشت: این رقم در استان گلستان هفت درصد است که نشان از عقب‎افتادگی پروژه فاضلاب در سطح استان گلستان را دارد.

مدیرعامل شرکت آب ‎و فاضلاب شهری گلستان با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص طرح فاضلاب شهر گرگان تصریح کرد: فاز اول تصفیه‎خانه این شهر را در سال 1389 به بهره‎برداری رسانده‎ایم ولی متاسفانه در فروش انشعاب چندان موفق نبوده‎ایم.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه فاضلاب گرگان نیاز به همراهی مردم را دارد افزود: هزینه نصب انشعاب فاضلاب حدود 400 هزار تومان است که برای استقبال بیشتر مشترکان آن را با تسهیلات و در 36 قسط واگذار می‎کنیم.

علیمرادی یادآور شد: همچنین برای اینکه بتوانیم جلب مشارکت مردم را در این خصوص بیشتر داشته باشیم در شهر گرگان به تعداد 5 هزار مشترک را فایناس گرفته‎ایم تا مردم را برای استفاده از این خدمات تشویق کنند.

مدیرعامل شرکت آب‎ و فاضلاب شهری گلستان گفت: به دلیل حساسیت موضوع هشت پیمانکار فاضلاب در شهر گرگان مشغول فعالیت هستند.

علی‎اکبر علیمرادی با بیان اینکه در شهر گرگان هشت پیمانکار فاضلاب مشغول فعالیت هستند متذکر شد: امید داریم با توجه به اهمیت موضوع تا پایان سال مالی آینده بخش‎هایی را که مشکل فاضلاب وجود دارد بتوانیم به بهره‎برداری برسانیم.

وی با اشاره به اینکه استقبال مردم از طرح فاضلاب بسیار اهمیت دارد خاطر نشان کرد: در شهر گرگان تاکنون یک هزار نفر از انشعاب فاضلاب استفاده می‎کنند در حالی که ما این آمادگی را داریم که تا 30 هزار مشترک داشته باشیم.

علیمرادی در ادامه به پروژه فاضلاب گنبدکاووس اشاره کرد و گفت: بخشی از شبکه خط انتقال را شروع کرده‎ایم و به دلیل حساسیتی که دارد پروژه تصفیه‌خانه شهر گنبدکاووس در طرح‎های ماندگار گنجانده شده است.

مدیرعامل شرکت آب‎ و فاضلاب شهری گلستان با اشاره به اینکه پروژه گنبدکاووس حدود 20 سال به طول انجامیده است ابراز داشت: در صورت تامین منابع امید داریم این پروژه را تا پایان سال مالی آینده به بهره‎برداری برسانیم.

وی یادآور شد: در شهر آزادشهر نیز 40 کیلومتر عملیات لوله‎گذاری فاضلاب و خط انتقال اجرا شده و با انتخاب پیمانکار در آینده نزدیک در این حوزه نیز شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

علیمرادی با بیان اینکه پروژه فاضلاب علی‎آبادکتول و آق‎قلا در حال شبکه‎گذاری است افزود: در باقی شهرها نیز مطالعات زیست محیطی فاضلاب در دست اقدام است و برای بهتر به ثمر رساندن پروژه‎های فاضلاب در این راستا از توان بخش خصوصی استفاده می‎کنیم.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول