اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمان خبر داد

برپایی کرسی‌های تلاوت نور در مناطق مورد هجمه وهابیت

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: تاکنون 4 کرسی تلاوت نور در مناطق مورد هجمه وهابیت در استان کرمان برگزار شده است.

برپایی کرسی‌های تلاوت نور در مناطق مورد هجمه وهابیت

احمد سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به فعالیت‌های قرآنی در استان کرمان اظهار داشت: تعالی نگرش جامعه به قرآن مجید و تجلی فرهنگ حیات‌بخش قرآن در بستر فرهنگ عمومی جامعه مهم‌ترین نشانه توسعه فرهنگ قرآنی و تحقق این فرهنگ در جامعه است.

وی افزود: در حوزه توسعه فعالیت‌های قرآنی در عرصه آموزشی، پژوهشی و تبلیغی ظرفیت بالایی داریم.

سعیدی با بیان اینکه در حوزه دولتی دستگاه‌های بسیاری نقش دارند، ابراز داشت: آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی، حوزه‌های علمیه و اوقاف و امور خیریه از جمله این دستگاه‌ها به شمار می‌روند.

وی تصریح کرد: در کنار دستگاه‌های مذکور در هر نقطه‌ای ده‌ها تشکل مردمی شکل گرفته و در حال انجام فعالیت فرهنگی هستند.

این مسئول فرهنگی عنوان کرد: بر این اساس ظرفیت‌های قابل توجهی وجود دارد که لازم است به ضرورت بهره‌وری از این ظرفیت بالا توجه دقیق‌تری صورت گیرد و شرایط برای مهندسی و شناخت نقاط قوت و ضعف به شکل گسترده‌تری انجام شود.

سعیدی تصریح کرد: بهره‌وری مناسب از این ظرفیت‌های بالا نیازمند مهندسی کافی و مناسب است.

وی گفت: وظیفه دولت‌مردان حمایت، هدایت، نظارت و ساماندهی مهندسی است و این رویکرد گامی به سوی وحدت انسجام است و ما نباید پرچمدار آموزش قرآن باشیم، بلکه باید تشکل‌های آموزشی را حمایت ساماندهی و مهندسی کنیم.

وی با اشاره به این که تحقق فرهنگ قرآنی در جامعه مستلزم اصلاح و انطباق نظام فرهنگی سیاسی اجتماعی با فرهنگ قرآنی است، گفت: مسیر حرکت ما باید با آیات قرآن کریم و آنچه در ایده و مسیر پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین آمده است، همسو و هم جهت باشد.

سعیدی با بیان اینکه خدمت در مسیر قرآن توفیق بزرگی است، ابراز داشت: امیدواریم که ما بتوانیم در مسیر تعالی و توسعه قرآن گام برداریم.

وی اذعان داشت: با توجه به این که ما در استانی هستیم که در معرض تهاجم وهابیگری است، اکنون توسعه فرهنگ قرآنی بهترین معبر و بهترین محمل برای ما در مسیر جذب جوانان و نوجوانان است و ما تاکنون چهار کرسی تلاوت نور را در نقاط مورد هجمه برگزار کرده‌ایم.

 

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول