اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدرس دانشگاه عنوان کرد

مردم با هوشیاری و آگاهی وارد انتخابات‌ها شوند

خبرگزاری فارس: مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه برخی ها به دنبال تکرار اتفاقات در انتخابات آینده هستند، گفت: مردم باید با هوشیاری و آگاهی وارد انتخابات‌ها شوند.

مردم با هوشیاری و آگاهی وارد انتخابات‌ها شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، علی‌محمد جلوه در جمع هیئت ناظران انتخابات این شهرستان در سالن فارابی صومعه‌سرا، با اشاره به انجام هر ساله حداقل یک دوره انتخابات در حوزه‌های مختلف کشور، اظهار کرد: ناظران انتخاباتی باید کمربندهای خود را برای انتخابات بعدی محکم کنند.

وی با بیان اینکه ناظران در دوران انتخابات اخیر از مجلس شورای اسلامی به صورت شبانه‌روزی و با انرژی مضاعفی مشغول فعالیت بودند، افزود: ثمره این تلاش‌ها ایجاد انتخاباتی سالم و به دور از حاشیه بود.

مدرس دانشگاه، به اتفاقات دوران انتخابات سال 88 و ایجاد تنش و آشوب‌ و آسیب زننده در کشور اشاره کرد و گفت: در سال 88 دشمنان، نظام جمهوری اسلامی را به لبه پرتگاه می‌کشاندند که این حرکت با اقتدار و رهنمودهای رهبری خنثی شد.

وی با تاکید بر حفظ هوشیاری و بصیرت ملت در صحنه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی، اذعان کرد: برخی به دنبال تکرار فتنه 88 در انتخابات ریاست جمهوری هستند که باید با هوشیاری و آگاهی مردم متوقف شود.

جلوه افزود: انتخابات ریاست جمهوری بسیار حساس است که جز با اعتقاد راسخ و ایستادگی ملت برطرف نمی‌شود.

وی با اشاره به شخصیت و جایگاه انسان در دوران حیات متذکر شد: طبق فرموده قرآن کریم، انسان‌ها با ارائه شایستگی‌های مثبت خود گاه همتراز با ملائکه می‌شوند و گاه با فهم و درک نادرست خود از مباحث پیرامون، از حیوانات نیز کمترند.

این استاد دانشگاه، همترازی انسان‌ها را به دوران انتخابات ربط داد و تصریح کرد: انتخاب در حوزه‌های مختلف از زندگی زمانی موجب صعود و در برخی موارد سبب سقوط افراد می‌شود که این امر به ویژه در دوران انتخابات با گزینش یک انتخاب درست یا غلط مشخص و آشکار محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه شهوت و عقل دو قوه تشکیل دهنده در امر انتخاب هستند، خاطرنشان کرد: انتخاب درست ریشه در تدبر و تفکر دارد و انتخاب نادرست همواره ریشه در جهل و نادانی است.

جلوه، برخی از تکذیب‌ها و رد واقعیت‌ها در دوران انتخابات را ناشی از جهل و نادانی دشمنان دانست.

وی، درباره وظایف ناظران انتخاباتی، یادآور شد: مراقبت و دقت در آرای صحیح مأخوذه صندوق در روز انتخابات و ایجاد تفکر و تدبر بیشتر در دوران پس از آن برای کسب آمادگی بیشتر در حوزه‌های انتخاباتی دیگر از جمله این وظایف مهم است.

این استاد دانشگاه، امانت‌داری را از مشخصه‌های ناظران انتخاباتی دانست و گفت: کسی که امانت‌دار خوبی نباشد دین‌دار خوبی هم نیست.

وی، به بی‌کفایتی برخی افراد اشاره کرد و یادآور شد: اگر در حوزه‌ای فرد لنگ نزند آن حوزه نیز لنگان نبوده و به اجرای درست وظایف خود می‌اندیشد.

جلوه، لباس ولایت را تنها برازنده برگزیدگان خداوند خواند و ابراز کرد: فریب‌کارانی که خواهان لباس مقدس رهبری هستند روزی در بین دیدگان و اذهان ملت به دلیل بی‌لیاقتی رسوا می‌شوند.

وی، به موضوع خرید و فروش رأی در زمان انتخابات اشاره کرد و متذکر شد: هرگز التماس کنندگان، فریاد رسان مردم نیستند و قادر به دفاع از حقوق واقعی ملت نخواهند بود.

این استاد دانشگاه، تصریح کرد: مسئولیت جایگاه حساسی است که نشستن روی صندلی آن رضایت خدا و مردم را می‌طلبد.

وی ایجاد اصل فتنه و ارائه بدل به جای اصل را یکی از مشخصه‌های آخرالزمان خواند و خاطرنشان کرد: برای شناسایی بدل از اصل در دوران آخرالزمان باید بصیرت‌ها افزایش یابد که افزایش بصیرت در گرو همنشینی با قرآن کلام الهی است.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول