اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردکان تاکید کرد:

فرهنگ بومی اردکان حفظ شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه اردکان با اشاره به ورود خرده فرهنگ‌ها به فرهنگ بومی و سنتی اردکان به دلیل ورود نیروهای کارگر غیربومی به این شهرستان تاکید کرد: فرهنگ بومی و سنتی اردکان باید حفظ شود.

فرهنگ بومی اردکان حفظ شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، حجت‌الاسلام سید محمدحسینی در نشست شورای فرهنگ عمومی اردکان با تاکید بر بررسی آسیب‌های فرهنگی که از ناحیه غیربومی‌های شاغل در اردکان متوجه مردم است، افزود: ورود افراد به شهرستان با بروز خرده فرهنگ‌ها توأمان است.
وی اظهار داشت: گرچه همه این تاثیرات منفی نیست اما تجربه نشان داده که مردم به ویژه جوانان از رفتار عمومی آنان از قبیل بدحجابی و مدگرایی گرته‌برداری می‌کنند و این مسئله زمینه گسترش و ترویج فساد و ابتذال را فراهم می‌کند.
حسینی با اشاره به راهکارهای عملی برای حفظ فرهنگ سنتی و بومی شهرستان اردکان که برگرفته از بنیه دینی و مذهبی مردم این خطه است، بیان داشت: تقویت فرهنگ دینی و بومی شهرستان راهکار عملی برای تاثیرپذیری کمتر از خرده فرهنگ‌های وارداتی است.
 امام جمعه اردکان با بیان اینکه پیشرفت صنعت و تکنولوژی و در گاهی موارد رشد علمی یک منطقه می‌تواند فرهنگ آن منطقه را دستخوش تغییر کند، خاطرنشان کرد: به طور قطع کسی از پیشرفت صنعت و تکنولوژی ناراضی نیست و نمی‌شود از پیشرفت جلوگیری کرد زیرا صنعت لازمه رفاه و آسایش مردم است، رشد مراکز دانشگاهی نیز امری طبیعی و عادی تلقی می‌شود و هم باعث رونق علمی و اقتصادی است اما آنچه در این بین مهم است، ورود خرده فرهنگ‌هایی است که در این رهگذر وارد شهرستان می‌شود.
حسینی تاکید کرد: برنامه‌ریزی در این راستا باید به گونه‌ای باشد که از سوی فرهنگ شهرستان روی فرهنگ‌های بومی اعمال تاثیر شود نه اینکه مردم ما تحت تاثیر فرهنگ تعدادی از افراد که شاید قبح بسیاری از مسائل برایشان از بین رفته، قرار بگیرند.
وی تشکیل کارگروه حجاب و عفاف را در اسرع وقت از طریق شورای فرهنگ عمومی لازم و ضروری دانست و بر مطالعه و بررسی هرچه بیشتر اعضا برای ارائه راهکارهای عملی در این زمینه تاکید کرد. فرماندار اردکان نیز در این جلسه با اشاره به توسعه همه‌جانبه شهرستان اردکان اظهار داشت: فرهنگ و اقتصاد لازم و ملزوم یکدیگر هستند و گاهی در این مورد نمی‌توان تقدم و تأخر هیچ یک را معین کرد زیرا نبود پایه اقتصادی صحیح به فرهنگ ضربه می‌زند و برعکس در جامعه‌ای با فرهنگ غلط، رشد اقتصادی صحیح اتفاق نخواهد افتاد.
احمد کمالی خاطرنشان کرد: این دو علت و معلول را نمیتوان از یکدیگر جدا تلقی کرد و در واقع هر دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند.
وی، رشد صحیح زیرساخت‌های اقتصادی در شهرستان اردکان را مطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت: البته اگر با نگاه فرهنگی به قضیه نگاه کنیم، شاید نمی‌توان این قدر خوش‌بینانه به مسئله اذعان کرد زیرا در واقع امروز یکی از مشکلات اساسی فرهنگ ما، حضور گسترده نیروهای غیربومی در بخش‌های مختلف است که به هیچ عنوان نمی‌توان از ورود آنها جلوگیری کرد اما می‌توان با برنامه‌ریزی فرهنگی، فرهنگ دینی مردم اردکان را به عنوان فرهنگ غالب معرفی کرد.
 در این جلسه مقرر شد پیرامون موضوع مطرح شده توسط اعضا مطالعه بیشتر صورت گرفته و راهکارهای عملی در شورای آینده مطرح شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول