اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم نوشهر و چالوس خواستار شد:

احیای فرهنگ‌های بومی و محلی کشور

خبرگزاری فارس: نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی گفت: جای خالی فرهنگ بومی و محلی در کشور احساس می‌شود که باید احیا شود.

احیای فرهنگ‌های بومی  و محلی کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، انوشیروان محسنی بندپی شب گذشته در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری استان مازندران، اظهار داشت: در حال حاضر خلائی که در کشور حس می‌شود فاصله گرفتن سنت‌ها از آداب و مسائل بومی و محلی است و بی‌توجهی به این رویکردها به مرور زمان سبب فراموشی می‌شود.
وی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه‌های بومی استان‌ها سبب ایجاد پل ارتباطی بین فرهنگ غنی گذشته و فرهنگ موجود جامعه می‌شود.
نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نمایشگاه‌های سنتی و آیینی سبب ترویج فرهنگی می‌شود که رهاورد خردمندانه‌ای دارد همچنین ترویج فرهنگ مناسب گذشته سبب پویایی جامعه می‌شود.
وی بیان داشت: در حال حاضر باید شرایطی در کشور فراهم کنیم که نسل جوان با فرهنگ بومی غنی آشنا شود زیرا آموزه‌های مثبت فرهنگ غنی گذشته در ایجاد تحول مثبت در جوانان اثر مطلوبی دارد.
نماینده قائمشهر، سوادکوه، جویبار و کیاکلا در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: کشور ما به لحاظ ابداع‌های فرهنگی قابلیت‌های زیادی دارد که این موضوع ریشه در فرهنگ اصیل ایرانی دارد.
سید علی ادیانی راد ادامه داد: برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی استان‌ها سبب می‌شود که متولیان امور فرهنگی همدیگر را بشناسند و در ایجاد و بسط فرهنگی اصیل ایرانی با یکدیگر به تبادل نظر بپردازند.
وی با اعلام اینکه ممکن است برای همه مردم امکان سفر به اقصی نقاط کشور وجود نداشته باشد، خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه‌های استانی سبب می‌شود که بازدیدکنندگان غرفه‌ها با مصادیق موجود در دیگر استان‌ها آشنا شوند.
وی در پایان گفت: نمادهای بومی و محلی استان‌ها ریشه فرهنگی اسلامی و ایرانی دارد و برپایی نمایشگاه‌های سنتی و آیینی نوعی ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی نیز هست.
انتهای پیام/و۲۰
  
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول