اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تهیه‌کننده و کارگردان مازندرانی در گفت‌وگو با فارس:

تقویت فرهنگ بومی اولویت رسانه‌های محلی باشد

خبرگزاری فارس: تهیه‌کننده و کارگردان مازندرانی با بیان اینکه فرهنگ بومی و محلی نباید به فراموشی سپرده شود، گفت: تقویت فرهنگ بومی و محلی در راس برنامه رسانه‌ها باشد.

تقویت فرهنگ بومی اولویت رسانه‌های محلی باشد
مهدی صابری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا بیان داشت: پرداختن به فرهنگ بومی و محلی در رسانه‌های مازندران از اولویت‌های مهمی است که باید در این باره تلاش بیشتری صورت گرفته و راه‌های تقویت و بسط آن افزایش یابد.
وی گفت: ضبط و پخش برنامه‌های مختلف تلویزیونی و رادیویی درباره فرهنگ بومی و محلی مازندرانی نیز از جمله برنامه‌های مختلف در طی سال است که با قوت پیگیری می‌شود.
صابری (گل‌برار برنامه‌های محلی مازندرانی) با اشاره به قوت گرفتن برنامه تلویزیونی سامون از صدا و سیمای مرکز مازندران خاطرنشان کرد: این برنامه مهیج ادامه برنامه سلام مازندرانی (برنده شش جایزه برترین‌های برنامه‌های تلویزیونی و محلی) است که در 26 قسمت تولید و پخش می‌شود.
این کارگردان خاطرنشان کرد: این برنامه به  معرفی فرهنگ بومی، بازی‌های محلی، غذاهای محلی و...  پرداخته و در واقع به‌عنوان پل ارتباطی بین فرهنگ بومی و محلی انتقال یافته از گذشتگان به نسل امروز است. 
وی ادامه داد: تاکنون 11 قسمت از این برنامه  تولید و پخش شده و اکنون نیز کار ضبط دوازهمین قسمت آن که در منطقه هزارجریب نکا پایان گرفته و در مرحله تدوین قرار دارد، جمعه شب 25 شهریور ماه روی آنتن می‌رود.
صابری تصریح کرد: برابر هماهنگی قبلی با واحد پخش این برنامه جمعه شب ساعت 22 و تکرار آن سه شنبه شب ساعت 21 و 45 دقیقه به روی آنتن می‌رود.
این کارگردان تلویزیونی اضافه کرد: محتوای کلی برنامه، معرفی توانمندی‌های مناطق روستایی و جاذبه‌های گردشگری با استفاده از هنرمندان بومی محلی است.
صابری گفت: در تهیه این برنامه تلویزیونی 15 نفر از عوامل تولید برنامه همکاری دارند و در هر هفته به بررسی، تولید و پخش آداب و رسوم بخشی از فرهنگ بومی و محلی مازندرانی در مناطق مختلف استان مازندران می‌پردازد.
وی اضافه کرد: میراث فرهنگی از دستاوردهای مهم  بشر و بیانگر  تاریخ یک ملت است و وظیفه همه نسل‌ها، حفظ و انتقال این فرهنگ به نسل‌های آینده است که باید در این راستا با انتقال فرهنگ از نفوذ فرهنگ بیگانه در فرهنگ خود جلوگیری کرد که این امر را از طریق آموزش و بکارگیری روش‌های سازنده و مفید می‌توان پیگیری کرد.
صابری در پایان اذعان داشت: توجه به فرهنگ بومی و محلی مازندرانی از جمله وظایف مهم و خطیر ماست که اکنون به‌خوبی درک و در حال گسترش است، اما باید در این راستا با برنامه‌ریزی مناسب، تلاش بیشتری انجام شده و نسل جوان را بیشتر از قبل با فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی آشنا کرد.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول