اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل فاوا شهرداری مشهد خبر داد

پنجمین نمایشگاه فناوری اطلاعات و شهر الکترونیکی در مشهد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل فاوا شهرداری مشهد گفت: پنجمین نمایشگاه فن‌آوری اطلاعات و شهر الکترونیکی شهریور‌ماه امسال افتتاح می‌شود.

پنجمین نمایشگاه فناوری اطلاعات و شهر الکترونیکی در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی آبسالان ظهر امروز در نخستین نشست خبری پنجمین نمایشگاه فناوری اطلاعات و شهر الکترونیکی، از افتتاح این نمایشگاه از اول تا 4 شهریورماه امسال خبر داد و اظهار داشت: "اله‌‌سیت" به سمت‌وسویی حرکت می‌کند تا بتواند ظرفیت کشور را در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به مرحله ظهور و عرضه در آورد.

مدیرعامل فاوا شهرداری مشهد با بیان اینکه همزمان با نمایشگاه نشست کارگروه دولت الکترونیک نیز برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: نشست شورای راهبردی مدیران ارشد، نشست شورای نظام صنفی یارانه‌ای، از سایر برنامه‌‌هایی است که همزمان با پنجمین نمایشگاه فن‌آوری اطلاعات و شهر الکترونیکی برگزار می‌شود.

آبسالان همچنین از برگزاری نشست فاوای کشور در مشهد خبر داد و افزود: 16 کلانشهر کشور در زمینه اطلاعات و فناوری با رویکرد الکترونیک به بحث و تبادل نظر می‌پردازند.

وی رونمایی از ابداعات و اطلاعات و اختراعات در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مرتبط با نیاز شهری را از دیگر برنامه‌های جانبی پنجمین نمایشگاه فن‌آوری اطلاعات و شهر الکترونیکی نام برد.

مدیرعامل فاوا شهرداری مشهد همچنین از رونمایی سامانه سه بعدی خبر داد و تصریح کرد: برای نخستین‌ بار در کشور این سامانه همزمان با برپایی نمایشگاه "اله‌سیت" رونمایی می‌شود و به مجموعه‌هایی که بر اساس سه‌بعدی شهر طراحی می‌کند، کمک شایانی می‌کند.

آبسالان با اشاره به اینکه بحث شهروند الکترونیک در ذیل معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری می‌گنجد، عنوان کرد: در حوزه فرهنگسرای فناوری اطلاعات این امر در حال توسعه است و در کل بحث شهروند الکترونیک در حوزه فرهنگ‌سازی در حال پیگیری است.

وی ویژگی این نمایشگاه نسبت به نمایشگاه سال گذشته را، توسعه فضای فیزیکی نمایشگاه و حضور گسترده شرکت‌ها عنوان کرد و متذکر شد: سطح زیرپوشش نمایشگاه برای برگزاری "اله‌سیت" 91 رشد صد در صدی دارد.

مدیرعامل فاوا شهرداری مشهد حرکت به سوی خدمات الکترونیکی را وظیفه این معاونت دانست و تاکید کرد: از پراکنده‌کاری در این حوزه باید جلوگیری و ذهن مخاطب را به سمت و سوی خدمات شهری معطوف کرد.

آبسالان درباره اعتباری که برای این نمایشگاه هزینه شده است، گفت: بالغ بر 600 میلیون تومان هزینه برای این امر صورت گرفته و برآورد می‌شود این رقم به 700 میلیون تومان نیز افزایش یابد.

وی هدف از برگزاری نمایشگاه را ارتقاء توانمندی بخش خصوصی در کشور دانست و افزود: این نمایشگاه فضای رقابتی ایجاد کرده و با ایده‌های جدید سبب می‌شود سطح کیفیت شهری ارتقاء یابد.

در ادامه سید رحمان میرزایی دبیر نمایشگاه "اله‌سیت" از برگزاری جشنواره وبلاگ‌نویسان مشهدی خبر داد و بیان کرد: با حمایت بازیه‌ای یارانه‌ای همایش آسیب‌های یارانه‌ای را نیز برگزار می‌کنیم. 

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول