اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور:

سند راهبردی آموزش مهارت و فناوری کشور طراحی شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: سند راهبردی آموزش سازمان مهارت و فناوری شامل هشت راهبرد، 27 سیاست و 250 برنامه برای سال جاری طراحی شده است.

سند راهبردی آموزش مهارت و فناوری کشور طراحی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کوروش پرند عصر امروز در بدو ورود خود به گیلان در پاویون فرودگاه سردار جنگل رشت در جمع خبرنگاران از سفر سه روزه خود به این استان خبر داد و اظهار کرد: در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، چهارمین سفر استانی بنده است که انجام می‌شود و امروز به مدت سه روز طبق برنامه زمان‌بندی که از قبل تعیین شده است در گیلان هستم تا بتوانیم به اهداف خود دست یابیم.

وی نشست صمیمی با کارکنان فنی و حرفه‌ای، روسای مراکز و معاونان و مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان را از جمله برنامه‌های سفر سه روزه خود به گیلان عنوان کرد و افزود: دیدار با مدیرکل زندان‌ها و بازدید از زندان مرکزی رشت نیز جزو برنامه‌های این سفر است.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، دیدار با مدیران عامل چای و ابریشم و انعقاد قرارداد با آنها را از دیگر اهداف سفر خود برشمرد و تصریح کرد: دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان نیز از جمله برنامه‌های این سفر است.

وی با بیان اینکه گیلان در بحث اعتبارسنجی تمام مراکز قرار دارد، بیان کرد: این اعتبارسنجی شامل دو فاز بوده که فاز نخست ارزیابی درونی و فاز دوم ارزیابی بیرونی است که در ارزیابی درونی مراکز اداره کل گیلان طبق الگوی بین‌المللی به ارزیابی خود می‌پردازند.

پرند یکی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را برای زندانیان در حوزه آسیب‌های اجتماعی نامید و تصریح کرد: نرخ بازگشت به زندان برای افرادی که آموزش‌های مهارتی در زندان می‌بینند بیشتر از کسانی است که آموزش ندیده‌اند.

وی در ادامه از طراحی سند راهبردی آموزش مهارتی و فناوری خبر داد و گفت: این سند شامل هشت راهبرد، 27 سیاست و 250 برنامه بوده که برای سال 91 طراحی شده است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اذعان کرد: در این سند به تبیین این برنامه‌ها می‌پردازیم و نظام جامع مهارت و فناوری نیز طراحی شده که شامل سه زیرنظام بوده و شامل آموزش مهارت و فناوری، نظام صلاحیت حرفه‌ای و نظام شرایط احراز اشتغال است.

وی خاطرنشان کرد: طبق نظام جامع مهارت و فناوری و ماده 21 و 80 و 194 برنامه توسعه پنجم کشور سند راهبردی تبیین شده که در این سند برنامه‌های حوزه‌های ثبت و ستاد برنامه‌های فنی و حرفه‌ای مشخص شده و بر این اساس وظایف اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان مشخص شده است.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول