اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت دانشگاه آزاد گچساران صورت می‌گیرد

احداث پارک علم و فناوری و پردیس کشاورزی در گچساران

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گچساران گفت: پارک علم و فناوری و پردیس منابع طبیعی و کشاورزی توسط این واحد دانشگاهی در گچساران احداث می‌شود.

احداث پارک علم و فناوری و پردیس کشاورزی در گچساران

سید یعقوب زراعت‌کیش صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: تأمین زیرساخت‌ها یکی از مهم‌ترین عوامل در زمینه توسعه علمی بوده و طی سال‌های اخیر اقدامات مؤثری در زمینه علمی و پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی گچساران صورت گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت پژوهش در یادگیری علوم مختلف و کمک به توسعه و پیشرفت یک مجموعه بیان داشت: نوع و سطح فعالیت‌های پژوهشی یکی از شاخص‌های اصلی توسعه و پیشرفت بوده و موفقیت در فعالیت‌های مرتبط با توسعه از جمله صنایع، کشاورزی و خدمات به نحوی به گسترش فعالیت‌های پژوهشی بستگی دارد.

اختصاص 50 هکتار زمین به پارک علم و فناوری و پردیس کشاورزی گچساران

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گچساران با بیان اینکه احداث پارک علم و فناوری در راستای یادگیری و افزایش سطح معلومات و دانسته‌های نوین ضرورت دارد، ابراز داشت: این واحد دانشگاهی احداث پردیس منابع طبیعی و کشاورزی و پارک علم و فناوری را در دستور فعالیت‌های عمرانی خود قرار داده است.

زراعت‌کیش خاطرنشان کرد: برای ساخت این پروژه‌ها 50 هکتار زمین با موافقت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر مطالعات مقدماتی برای اجرای این طرح در دست اقدام بوده و پس از اتمام طرح‌ مطالعاتی و تأمین اعتبار لازم، عملیات اجرایی ساخت پارک علم و فناوری و پردیس کشاورزی در گچساران آغاز می‌شود.

زراعت‌کیش تبدیل مباحث علمی به سرمایه را از جمله مزایای احداث پارک علم و فناوری عنوان کرد و اذعان داشت: با احداث این پارک، ظرفیت مناسب و مطلوبی در اختیار دانشجویان و افراد مبتکر، خلاق و نخبگان علمی قرار می‌گیرد.

دانشگاه آزاد گچساران بیشترین مقالات ISI در منطقه 16 را ارائه داد

وی افزایش نوآوری تکنولوژیک، توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی را از دیگر مزایای احداث پردیس و پارک علم و فناوری دانست و گفت: وجود ساختار علمی و فنی و زیرساخت صنعتی و اقتصادی مناسب از ضرورت‌های ایجاد این مجموعه علمی و تحقیقاتی است.

زراعت‌کیش ابراز داشت: در این مجموعه علمی پژوهشی مرکز تحقیقات و رشد، آزمایشگاه ملی و اقدامات بنیادی برای تغییر و تحول و ایجاد اشتغال احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی گچساران از ظرفیت‌های خوبی در زمینه پژوهش و تحقیقات برخوردار است، افزود: در یکسال گذشته تاکنون ارائه مقالات ISI و طرح‌های کاربردی در این واحد دانشگاهی افزایش چشمگیری داشته است.

زراعت‌کیش بیان داشت: در سال گذشته بیشترین تعداد مقالات ISI در منطقه 16 دانشگاه آزاد مربوط به این واحد دانشگاهی بود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول