اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

موفقیت ایران برای کاهش گازهای گلخانه‌ای

دستیابی ایران به فناوری تولید بیودیزل از میکرو آلگ

خبرگزاری فارس: دانشمندان کشور موفق به دستیابی به تولید بیودیزل از میکرو آلگ‌ها که نقش مهمی در کاهش گازهای گلخانه‌ای دارد شدند.

دستیابی ایران به فناوری تولید بیودیزل از میکرو آلگ

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر مجری طرح توسعه فناوری میکرو آلگ‌ها پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: عنوان پروژه ما که به صورت پایلوت در بوشهر اجرا خواهد شد تولید بیودیزل از میکرو آلگ‌ها و سایر فرآورده‌ها است که مجموعه‌ای از توسعه صنایع وابسته به میکرو آلگ‌هاست.

نسرین معظمی افزود: اجرای این پروژه در استان بوشهر سال گذشته در روز ملی خلیج فارس مورد موافقت قرار گرفت و دارای ابعاد و ارزشی بین‌المللی است.

وی بیان کرد: با اجرای این پروژه از توسعه گازهای گلخانه‌ای در کشور که در 10 سال گذشته افزایش یافته است جلوگیری می‌شود.

مجری طرح توسعه فناوری میکرو آلگ‌ها تصریح کرد: بازتاب جهانی این پروژه به این دلیل است که می‌تواند موجب کاهش گازهای گلخانه‌ای شود و از پروژه‌هایی است که ایران بهترین امکانات طبیعی برای اجرای آن را دارد.

معظمی گفت: این پروژه علاوه بر اینکه امکان تولید سوخت‌های تجدیدپذیر را می‌دهد به‌ عنوان یک دانش فنی مهم در بازارهای دنیا خریدار دارد.

وی در ارتباط با مشخصات و ویژگی‌های میکرو آلگ‌ها اظهار داشت: میکرو آلگ‌ها 3.5 میلیارد سال از عمرشان می‌گذرد و گازهای گلخانه‌ای را تثبیت کردند و 80 درصد اکسیژن موجود در اتمسفر نتیجه فعالیت میکرو آلگ‌ها است.

مجری طرح توسعه فناوری میکرو آلگ‌ها با بیان اینکه میکرو آلگ‌ها به ازای هر تن توده سلولی 3 تن دی اکسید کربن تثبیت می‌کنند خاطر نشان کرد: میکروآلگ‌ها مهم‌ترین عنصر جهانی برای کاهش گازهای گلخانه‌ای است.

معظمی تصریح کرد: در اجرای پروژه مذکور در استان بوشهر چهار نوع سوخت شامل دیزل، اتانول، ایروژن و بیوگاز تولید و دیزل تولیدی نیز به سوخت هواپیما تبدیل می‌شود.

 تولید دارو برای جلوگیری از بروز عوارض پیری با اجرای پروژه میکرو آلگ‌ها

وی در ارتباط با خطوط تولید در اجرای پروژه میکرو آلگ‌ها اظهار داشت: تولید سوخت، فرآورده‌های دارویی و بهداشتی، افزودنی‌های موارد معدنی و خط استاندارد بین‌المللی تولید میکرو آلگ‌ها برای آبزی‌ها چهار خط تولیدی هستند که در زمان اجرای پروژه فعال می‌شوند.

مجری طرح توسعه فناوری میکرو آلگ‌ها بیان داشت: نتیجه اجرای این طرح به تولید فرآورده‌های دارویی و آنتی اکسیدان‌ها که از بروز عوارض پیری جلوگیری می‌کنند منجر می‌شود.

معظمی افزود: در کنار تولید مواد دارویی و بهداشتی در کنار پروفسور نبی‌‌پور که اصالتا اهل بوشهر نیز هستند کلینیک سلامت را نیز راه‌اندازی می‌کنیم و خدمات درمانی نیز به مردم ارائه خواهد شد.

وی گفت: خط تولید استاندارد بین‌المللی تولید میکرو آلگ‌ها برای آبزی‌ها به ما کمک می‌کند تا امگای مورد نیاز را از طریق آبزیان به بدن آنان برسانیم.

مجری طرح توسعه فناوری میکرو آلگ‌ها با بیان اینکه 15 میلیارد تومان برای اجرای این پروژه نیاز است خاطر نشان کرد: بودجه تصویب شده و مقداری از اعتبار پرداخت شده که ما کار طراحی مهندسی برای اجرای طرح در جزیره عباسک بوشهر واقع در پارک علم و فناوری بوشهر آغاز کردیم.

بوشهر بهترین مکان برای اجرای تکنولوژی میکرو آلگ‌هاست

مجری طرح توسعه فناوری میکرو آلگ‌ها بیان کرد: برای اجرای این پروژه به زمین، آفتاب، آب دریا و منابع دی اکسیدکربن نیاز داشتیم و در بین بوشهر، جاسک و چابهار، به دلیل امکانات بهتر و وجود مراکز علمی و پژوهش و استادان و محققان در عرصه خلیج فارس، بوشهر را برای اجرا انتخاب کردیم.

معظمی گفت: ایران در صدر کشورهای جهان به خاطر داشتن امکانات لازم برای استفاده از این تکنولوژی مهم است هر چند در برخی نقاط کالیفرنیا، استرالیا، برزیل و شمال آفریقا امکان آن وجود دارد اما ایران مشکلات این مناطق از جمله توفان، باران‌های همیشگی و ... را ندارد.

وی اظهار داشت: این پروژه از سال 2.15 صنعتی می‌شود و بازار این سوخت مهم و تاثیرگذار به 1.5 تریلیون دلار خواهد رسید.

انتهای پیام/ح10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول