اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان‌شمالی خبر داد

جذب ماهانه 80 میلیارد ریال در تأمین اجتماعی خراسان‌شمالی

خبرگزاری فارس: مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان‌شمالی اعلام کرد: ماهانه 80 میلیارد ریال به عنوان حق بیمه توسط کارگاه‌ها، واحدهای تولیدی، صنعتی و مراکز خدماتی در این استان به حساب تأمین اجتماعی واریز می‌شود.

جذب ماهانه 80 میلیارد ریال در تأمین اجتماعی خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمود تمنانلو پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت روز تأمین اجتماعی اظهار کرد: از این میزان ماهانه 60 میلیارد ریال در بخش‌های صندوق بازنشستگی، از کار افتادگی، بی‌کاری و ... به بیمه‌گذاران پرداخت می‌شود.

وی شمار بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در خراسان‌شمالی را 96 هزار نفر عنوان کرد و افزود:‌ 322 هزار و 974 نفر از محل بیمه تأمین اجتماعی زیر پوشش خدمات این اداره کل قرار دارند.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان‌شمالی شمار بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی در این استان را هشت هزار و 200 نفر عنوان کرد و گفت: شاخص‌های تأمین اجتماعی در خراسان‌شمالی به نسبت سایر استان‌ها از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

* مطالبه 25 میلیارد تومانی تأمین اجتماعی خراسان‌شمالی از بیمه‌گذاران

تمنانلو همچنین از مطالبه 250 میلیارد ریالی تأمین اجتماعی خراسان‌شمالی از بیمه‌گذاران خبر داد و گفت: بخش اعظم این مطالبات مربوط به کارخانه الیاف شیروان که 633 نفر بیمه شده داشته، مربوط است.

وی با انتقاد از بالابودن بدهی معوقه این کارخانه به تأمین اجتماعی، تصریح کرد:‌ کارخانه الیاف شیروان یک وضعیت بلاتکلیفی داشته از این رو از سهامداران این کارخانه انتظار می‌رود تا با تدبیر نسبت به فعال‌کردن این واحد و پرداخت معوقات خود به تأمین اجتماعی اقدام کند.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان‌شمالی شهرداری‌های استان را از دیگر واحدهایی برشمرد که بالاترین بدهی معوقه را به تأمین اجتماعی دارند.

به گفته وی، تأمین اجتماعی استان چند سال قبل محل دوشنبه بازار بجنورد را از محل مطالبات خود از شهرداری تحویل گرفته و قرار است تا ساختمان اداره کل در این مجموعه احداث شود.

* آمار مشاغل جدید در استان بسته به تعداد بیمه‌شدگان نیست

تمنانلو در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره آمارهای اشتغال در استان و شمار بیمه‌شدگان این مشاغل تصریح کرد:‌ البته ایجاد مشاغل جدید در استان صرفاً با لحاظ‌کردن تعداد بیمه‌شدگان قابل اعتنا نیست.

وی افزود: ممکن است در برخی از طرح‌های اشتغال‌زایی مثلاً تسهیلات خرید یک دستگاه تراکتور ارائه شود که الزاماً این شغل نمی‌تواند تعهد بیمه‌ای را ایجاد کند.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان‌شمالی با تاکید بر اینکه ایجاد 42 هزار شغل در سال گذشته آمار درستی است، گفت: ممکن است تعدادی از این افراد از سوابق بیمه‌ای برخوردار و در آمار سایر بیمه‌ها موجود باشد.

وی در عین حال تعداد بیمه‌های تأمین اجتماعی که در سال گذشته نسبت به سال قبل افزایش یافته را حدود چهار هزار مورد برشمرد و افزود: عمده این بیمه‌شدگان مربوط به زنان سرپرست خانوار، کارگران ساختمانی و ... است.

* خراسان‌شمالی در بیمه سرپرستان خانوار پیشتاز است

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان‌شمالی با بیان اینکه این استان در بیمه سرپرستان خانوار پیشتاز است، گفت:‌ بیمه تأمین اجتماعی سرپرستان خانوارها با مشارکت بهزیستی و کمیته امداد انجام می‌شود.

وی تصریح کرد:‌ خراسان‌شمالی در بیمه سرپرستان خانوار عنوان برتر را کسب کرده و در این زمینه پیشرو است.

تمنانلو اجرای بیمه کارگران ساختمانی در استان را برشمرد و گفت:‌ خوشبختانه این بیمه با استقبال کارگران مواجه شده و استان طی دو سال گذشته به تعهدات خود عمل کرده است.

انتهای پیام/خ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول