اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف عمران روستاهای شاهرود

20 گروه جهادی دانشجویان فعالیت خود را آغاز کردند

خبرگزاری فارس: 20 گروه جهادی بسیج دانشجویی شاهرود در قالب اردوهای جهادی در حال خدمت‏‌رسانی به مناطق محروم شاهرود هستند.

20 گروه جهادی دانشجویان فعالیت خود را آغاز کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، مسئول بسیج دانشجویی شهرستان شاهرود صبح امروز در نشست بررسی روند اجرای این طرح با اعلام این خبر اظهار داشت: سه گروه جهادی بسیج دانشجویی در منطقه کالپوش و 17 گروه جهادی در منطقه پشت بسطام مشغول خدمت‏‌رسانی به مردم هستند.

رضا فدایی با اشاره به برگزاری برنامه‏‌های مختلف توسط این گروه‏‌ها گفت: عرصه فعالیت این گروه‏‌ها در این مناطق کشاورزی، پزشکی، دامپزشکی و کلاس‏‌های عقیدتی و فرهنگی است.

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان شاهرود افزود: گروه‏‌های برادران به نام شهید غلام‏حسین بسطامی و گرو‏ه‏‌های خواهران با نام شهیده ناهید فاتحی‏‌کرجو نا‏مگذاری شده است.

فدایی افزود: برگزاری کلاس‏‌های آشنایی با شیطان‏‌پرستی و فرقه‏‌های نوظهور، خطاطی، نقاشی، سیاسی و ورزشی از جمله برنامه‏‌های برگزار شده توسط این گروه‌ها در این مناطق است.

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان شاهرود خاطرنشان کرد: این اردوهای جهادی تا 28 تیر‌ماه ادامه می‏‌یابد و با برگزاری مراسم اختتامیه در منطقه قطری شاهرود پایان می‏‌پذیرد.

یک استاد حوزه و دانشگاه نیز اظهار داشت: معرفت یکی از مسائل حیاتی و انسانی شناخت امام عصر(عج) بوده و مایه رشد و تعالی است.

حجت‏‌الاسلام حسن صباغ گفت: وظایف اصلی و مهم منتظران در عصر غیبت معرفت، محبت، اطاعت و فعالیت است.

وی اضافه کرد: موضوع مهدویت نیازمند معرفت و شناخت بوده و جوانان باید با امام زمان(عج) و مسائل پیرامون آن به نحو احسن آشنا شوند، چراکه شناخت درست امام هم از طریق معرفت واقعی به خدا حاصل می‏‌شود.

صباغ ادامه داد: دوران غیبت امام زمان(عج)، رمز حیات و هویت ماست؛ بنابراین لازم است تا به امام خود معرفت داشته باشیم چراکه اگر او را نشناسیم گمراه خواهیم شد و زندگی جاهلی خواهیم داشت.

وی گفت: نقش اصلی جوانان و بسیجیان ما این است که در عرصه مهدویت فعال و پویا باشند؛ چراکه دشمنان مهدویت بسیار فعال بوده و در کمین هستند. در این بین توقع از جوانان کشور اسلامی بیشتر است زیرا در طول تاریخ جایگاه ویژه‏‌ای داشته‏‌اند و در آینده هم دارند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: یاوران و شیفتگان مهدی(عج) در دوران غیبت باید بینش‏ خود را نسبت به خداوند و امام و جهان آفرینش بالا ببرند، چراکه برنامه امام زمان(عج) جهانی است.

صباغ گفت: یاران آن حضرت باید نگاه‏‌های وسیع و گسترده‏‌ای داشته و استراتژی درستی را برای زمینه‏‌سازی ظهور و انقلاب جهانی حضرت طراحی کنند.

وی گفت: امیدواریم خداوند به ما توفیق کسب صفات یاران حضرت ولی‏عصر(عج) را عنایت فرماید تا در مرحله اول یک مهدی باور و در مرحله بعد یک مهدی یاور و در مرحله پایانی، یک مهدی‏‌زیست واقعی باشیم.

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول