اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران:

کجور مازندران قابلیت شهرستان‌ شدن را دارد

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران گفت: کجور در غرب مازندران این استعداد را دارد که به دو بخش تقسیم و سپس به شهرستان تبدیل شود.

کجور مازندران قابلیت شهرستان‌ شدن را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کجور، سید علی اکبر طاهایی ظهر امروز در جلسه شورای اداری نوشهر که با حضور وزیر کار و جمعی از مسئولان کشوری و مدیران کل برگزار شد، توجه دولت به سرمایه‌های انسانی را توجهی وی‍ژه دانست و بیان داشت: انتصاب دو وزیر کار دولت‌های شهید رجایی و احمدی‌نژاد از این خطه نشان‌دهنده وجود ظرفیت‌های قوی و ارزشمند در این منطقه است.

این مسئول با بیان اینکه حضور شیخ الاسلامی بر مسند وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز نکته قابل اتکا برای استان مازندران در کابینه دولت است، گفت: حمایت‌ها و پیگیری‌های مشکلات استان توسط این نیروی ارزشی قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مساله محیط زیست مهم‌ترین مشکل منطقه کجور محسوب می‌شود، ادامه داد: برخی موانع قانونی در این راه وجود دارد که باید در آن بازنگری و یا تعیین مصداق برای آن ماده قانونی صورت گیرد.

استاندار مازندران یادآور شد: به‌عنوان نمونه می‌توان به برق روستای کهنه ده که به محدوده مسئولیت زیست محیطی برخورد کرده و یا انتقال روستای منجیر که قابل واگذاری نیست، اشاره کرد.

* گازرسانی و راه به‌عنوان دو دغدغه مهم منطقه کجور

طاهایی با تاکید بر اینکه اولین وظیفه ما نظارت بر حسن اجرای قانون است، در رابطه با موضوع راه دسترسی نوشهر به کجور تصریح کرد: این جاده بنا بود عملیاتی شود که به ملاحظات زیست محیطی و حیات وحش و محدودیت البرز مرکزی و منابع طبیعی برخورد کرد.

وی از گازرسانی و راه به‌عنوان دو دغدغه مهم دولت در منطقه یاد و اضافه کرد: با اجرای قانونی هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت سوخت مردم کم درآمد بخش کجور را دچار مشکل کرده که این امر اجرای عملیات گازرسانی به این منطقه را ضروری می‌کند.

این مسئول ادامه داد: گازرسانی به مناطق سردسیر هرچند سخت، اما قابل اجراست همانگونه که هم‌اکنون در کلاردشت که سردسیرتر از کجور است بیش از هزار علمک گاز روشن شده است.

استاندار مازندران با تاکید بر پیگیری مشکلات شهرک صنعتی کجور گفت: باید از منابع خدادادی‌های موجود در بخش زیبای کجور استفاده بهینه برد.

* توجه به منابع انسانی هر منطقه در اولویت کارها قرار دارد

وی با تقدیر از مردم کجور که خواستار اقامه نماز جمعه و گماردن امام جمعه در این خطه بودند، یادآور شد: این جلسه نیز به برکت نماز جمعه برپا شده که قطعا منشاء مصوبات و برکات خیری خواهد بود.

طاهایی با بیان اینکه توجه به منابع انسانی هر منطقه در اولویت کارها قرار دارد، گفت: این منطقه چهره‌های ملی و ارزشمندی را در بخش‌های مذهبی، اجتماعی، سیاسی و... معرفی کرده که نشان‌دهنده جایگاه والای آن است.

این مسئول در پایان اذعان داشت: کجور این استعداد را دارد که به دو بخش تقسیم و سپس به شهرستان تبدیل شود و این مهم مستلزم رفع موانع مشکلاتی است که باید با همدلی و وحدت در این راه گام برداشت.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول