اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

اطلاعات 2 میلیون نفر مازندرانی وارد سامانه ملی سلامت شد

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: تاکنون اطلاعات درمانی بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از شهروندان مازندرانی در قالب طرح پزشک خانواده وارد سامانه ملی سلامت شده است.

اطلاعات 2 میلیون نفر مازندرانی وارد سامانه ملی سلامت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران،  محمدرضا میرزایی در گردهمایی ائمه جماعات دانشگاه‌های مازندران در این شهرستان بیان داشت: حدود 500 نفر مشغول ثبت اطلاعات شهروندان مازندرانی هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران طرح پزشک خانواده را از مهم‌ترین طرح‌های نظام اسلامی دانست و افزود: تاکنون اطلاعات درمانی بیش از یک میلیون و 900 هزار نفر از شهروندان استان در قالب این طرح وارد سامانه ملی سلامت شده است.

میرزایی اجرایی طرح پزشک خانواده را تحولی بزرگ در نظام سلامت اعلام کرد و ادامه داد: این طرح از اولویت‌های اصلی قانون پنجم توسعه اقتصادی بوده و مورد حمایت جدی مسئولان کشور است.

وی اختصاص 6 هزار میلیارد تومان به طرح پزشک خانواده را نشان‌دهنده حمایت جدی مسئولان و دست‌اندرکاران کشور اعلام کرد و افزود: در چند ماه آینده شاهد تحولات جدی در حوزه سلامت خواهیم بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تعداد خانه‌های بهداشتی استان را یک هزار و 109 واحد اعلام کرد و بیان داشت: بیش از 2 هزار بهورز در این اماکن مشغول ارائه خدمات درمانی به مردم هستند.

این مسئول تعداد مراکز بهداشتی درمانی استان را 250 مرکز اعلام کرد و یادآور شد: در حال حاضر بیش از 7 هزار نفر در خانه‌ها و مراکز بهداشتی استان مازندران فعال هستند.

میرزایی ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی را از مهم‌ترین مزایای ایجاد شبکه‌های بهداشتی اعلام کرد و گفت: کادر پزشکی روستایی در سال گذشته بیش از 2 میلیون نفر را معاینه کردند.

وی متذکر شد: از این تعداد یک میلیون و 700 هزار نفر توسط پزشکان مستقر در روستاهای استان و بقیه نیز توسط ماماها معاینه شدند.

این مسئول با اشاره به انجام سرشماری طرح پزشک خانواده در استان مازندران اذعان داشت: تاکنون 94 درصد جمعیت شهری و روستایی استان در این طرح شرکت کردند.

انتهای پیام/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول