اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از فردا

ایستگاه‌های سلامت در بوستان‌های مشهد راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در همه بوستان‌های مشهد ایستگاه سلامت برپا می شود.

ایستگاه‌های سلامت در بوستان‌های مشهد راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین شادکام ظهر امروز  در جمع خبرنگاران در ارتباط با اجرای طرح محله ما محله زندگی، اظهار داشت: در تمام بوستان‌های مناطق شهرداری مشهد، ایستگاه‌های سلامت با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی راه‌اندازی می‌شود.

معاون شهردار مشهد در ارتباط با اهداف برگزاری ایستگاه‌های سلامت در بوستان‌های مشهد، گفت: برخورداری از زندگی سالم و هدفمند حق شهروند است که بر این اساس ایستگاه‌های سلامت گامی موثر در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه سلامت در مفهوم کلی آن در برگیرنده بسیاری از ابعاد زندگی اعم از جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی است، ‌ادامه داد: این امر نیازمند آگاهی از تمامی مسائلی است که به نوعی بر سلامت انسان در زندگی شهری تاثیر می‌گذارد و صرفاً با درمان بیماری‌ها سلامت جامعه تحقق نمی‌یابد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در ادامه بیان کرد: اجرای برنامه‌های پیشگیرانه در حوزه‌های مختلف سلامت همگانی بر اساس سیاست‌ها و برنامه‌های شهرداری مشهد است که ضروری است به آن پرداخته شود.

شادکام در ارتباط با ایستگاه سلامت گفت: این ایستگاه به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سلامت همگانی شهروندان در بوستان‌ها اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد ادامه داد: ایستگاه‌های سلامت شامل حداقل 6 غرفه در قالب مشاوره خانواده، سلامت روان، مشاوره تغذیه، مضرات قلیان و مواد مخدر، مشاوره پیشگیری از اعتیاد، کنترل دیابت و فشار خون، مشاوره کودک و سلامت است که در بوستان‌های سطح شهر برگزار می‌شود.

شادکام با اشاره به مضرات قلیان، مواد مخدر و استعمال دخانیات اظهار کرد: با هدف افزایش سطح آگاهی جوانان و خانواده‌ها نسبت به مضرات قلیان و مواد مخدر و فراهم کردن بستر فرهنگ‌سازی به منظور آگاه سازی عمومی شهروندان نسبت به خطرات ناشی از استعمال هرگونه دخانیات، اطلاعاتی در این ایستگاه‌ها ارائه می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در ارتباط با ایستگاه پیشگیری از اعتیاد گفت: ایستگاه پیشگیری از اعتیاد با هدف آگاه‌سازی عمومی در جامعه نسبت به مصرف مواد مخدر دایر می‌شود.

وی افزایش اطلاعات عمومی در ارتباط با ریشه‌ها، علل و عوامل اعتیاد و روش‌های پیشگیری از آن و همچنین غرفه کودک و سلامت که به برگزاری جشنواره نقاشی کودکان، قصه‌گویی و مسابقه با رویکرد سلامت را از دیگر موارد قابل ارائه در غرفه‌های ایستگاه‌های سلامت عنوان کرد.

وی با اشاره به ارائه مشاوره تغذیه در این ایستگاه‌ها گفت: با هدف افزایش سطح آگاهی افراد در زمینه بهبود الگوی غذایی و نیز با نگرش به کاهش وزن و پیشگیری از بیماری‌های مرتبط با اضافه وزن ارائه خدمات مشاوره تغذیه ارائه می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در ادامه به مشاوره خانواده اشاره کرد و ادامه داد: مشاوره خانواده در ایستگاه‌های سلامت بوستان‌ها شامل ارائه خدمات مشاوره خانواده با موضوعات آسیب‌های اجتماعی، تربیت کودک، ازدواج و غیره است.

شادکام خاطرنشان‌ کرد: همچنین ایستگاه سلامت روان و ارائه خدمات مشاوره​ سلامت روانی شهروندان نیز برپا می‌شود.

شادکام همچنین به برپایی جشنواره غذای سالم اشاره کرد و گفت: این جشنواره شامل غذاهای رژیمی، بومی و محلی است که این جشنواره ویژه بانوان طراحی شده است تا علاوه بر آشنایی با غذاهای بومی محلی خانواده‌ها با غذاهای سالم و تغذیه مناسب آشنا شوند.

وی در ارتباط با زمان برگزاری ایستگاه‌های سلامت گفت: ایستگاه‌های سلامت از 21 لغایت31 تیرماه از ساعت 18 الی 22 میزبان شهروندان مشهدی در بوستان‌های مینا، حجاب، بوستان ارم، بوستان وحدت، بوستان رجاء، بوستان کوهسنگی، بوستان نیلوفر آبی، بوستان ملت و بوستان نیایش دایر است.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول