اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان:

طرح پزشک خانواده جهشی در ارتقای سلامت است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان گفت: طرح پزشک خانواده جهشی اساسی در ارتقای سلامت است و کاهش هزینه‌های درمانی و اجرای عدالت در سلامت را به همراه دارد.

طرح پزشک خانواده جهشی در ارتقای سلامت است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، گل‌محمد بامری پیش از ظهر امروز طی نشستی خبری در این رابطه اظهار داشت:‌ اجرای طرح پزشک خانواده از دستاوردهای مهم و بی‌نظیر دولت خدمتگزار و از مصادیق عینی عدالت در حوزه سلامت خانواده‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه پزشک خانواده و نظام ارجاع به کشور و نظام سلامت کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: بدون شک دلسوزان نظام سلامت همه باید برای اجرای برنامه پزشک خانواده در مناطق شهری و روستایی هرمزگان تلاش کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان اجرای طرح پزشک خانواده را یکی از اقدامات مهم و ارزنده دولت عنوان کرد و افزود: اجرای طرح پزشک خانواده از دستاوردهای مهم و بی‌نظیر دولت خدمتگزار و از مصادیق عینی عدالت در حوزه سلامت خانواده‌ها است.

بامری، فرهنگ‌سازی و پرهیز از شتاب‌زدگی را بستری مناسب برای اجرای هر چه بهتر طرح دانست و بر نقش مهم و رسالت سنگین رسانه‌های دیداری، شنیداری و مکتوب در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به جامعه تاکید کرد.

این مسئول با بیان اینکه اجرای طرح پزشک خانواده برای خانواده‌های هرمزگانی، جهشی اساسی در ارتقای سلامت ایجاد می‌کند، تصریح کرد: کاهش چشم‌گیر هزینه‌های ویزیت و خدمات درمانی برای استفاده همه مردم، اجرای عدالت در سلامت، عملی کردن واقعی پیش‌گیری از بیماری‌ها و دوری از اقدامات سنتی از مهم‌ترین دستاوردهای خوب اجرای طرح پزشک خانواده است که در سایه کلی‌نگری و هم‌دلی اتفاق می‌افتد.

بامری بیان داشت: اگر طرح پزشک خانواده در شهرها به خوبی اجرا شود، فرهنگ سلامت جامعه و مردم تغییر می‌کند و علاوه بر ارتقای سلامت، کاهش مصرف دارو و آزمایش‌ها را به دنبال دارد.

وی نقش پزشک خانواده را نقش سلامت‌‌محور عنوان کرد و یادآور شد: پزشک خانواده به دنبال حفظ، تامین و ارتقای سلامت مردم است و نگاه درمانی تنها بخشی از کارکرد پزشک خانواده شهری است.

معاون استاندار هرمزگان ادامه داد: درست است که مسئولیت مستقیم این طرح بر دوش دانشگاه علوم پزشکی است اما برای اجرایی کردن برنامه بزرگ پزشک خانواده و نظام ارجاع به همکاری همه سازمان‌ها نیازمند هستیم که در این زمینه همه باید کوشا باشند که این طرح ملی به بهترین شکل همکاری تا عدالت در سلامت محقق شود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول