اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سلامت تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش:

تمام مدارس کشور تا پایان برنامه پنجم مروج سلامت می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون سلامت معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: تمام مدارس کشور تا پایان برنامه پنجم مروج سلامت می‌شوند.

تمام مدارس کشور تا پایان برنامه پنجم مروج سلامت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد چینیان در حاشیه برگزاری سی‌امین دوره مسابقات پسران دانش‌آموز در مشهد، اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع اولویت تشکیل مدارس مروج سلامت در دبستان‌های کشور است.

معاون سلامت معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در ارتباط با اجرای این طرح در سایر مقاطع تحصیلی گفت: تشکیل مدارس مروج سلامت در سایر مقاطع تحصیلی براساس تشخیص ادارات است.

چینیان تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان برنامه پنجم توسعه، کل مدارس کشور زیر پوشش این طرح قرار ‌می‌گیرند.

معاون سلامت معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت با اشاره به اینکه در حال حاضر 12 هزار و 500 مدرسه مروج سلامت در کشور فعال است، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود این رقم تا سال آینده با 10 درصد رشد اقدام به ترویج سلامت در محله و خانه کند.

معاون سلامت معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، اظهار داشت: ارتقای سلامت دانش‌آموزان، افزایش آگاهی و ارتقای سلامت در بخش مدارس از مهم‌ترین اهداف این حوزه است.

چینیان به نقش مراقبان بهداشتی اشاره کرد و گفت: باید تمام مراقبان بهداشت مدارس به آموزش‌های نوین، مجهز باشند و خانواده دانش‌آموزان و کل جامعه را درگیر امور بهداشت مدارس سازند.

وی محدودیت این طرح را توجیه مدیران دانست و افزود: بر این اساس 40 ساعت ضمن خدمت، ویژه آنان انجام شد.

چنییان افزود: مشارکت دانش‌آموزان، اولیای مدرسه و منزل شبکه داوطلبانه‌ای برای مشارکت و ارتقای تغذیه و فعالیت‌های بدنی مدارس مروج است.

معاون سلامت معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، ارتقای سطح بهداشت تغذیه دانش‌آموزان، آموزش سلامت و ایمنی در مدارس را از مهم‌ترین برنامه‌های مدارس مروج سلامت دانست.

وی، گریزی به بهداشت و تغذیه مسابقات دانش‌آموزی که در مشهد برگزار شد، زد و گفت: فعالیت‌های بهداشت و تغذیه مسابقات دانش‌آموزی در مشهد رضایت‌بخش بود و ساماندهی نیروهای پزشک و استقرار آمبولانس در زمین‌ها و سالن‌های ورزشی نیز مناسب بود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول