اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی:

زیرساخت‌های گردشگری سلامت تقویت شود

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: زیرساخت‌های گردشگری سلامت با توجه به ظرفیت‌های استان باید تقویت شود.

زیرساخت‌های گردشگری سلامت تقویت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حسین امامی عصر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: آذربایجان‌غربی دارای ظرفیت‌های بالایی است که باید برنامه‌ریزی اصولی برای شناسایی بازارهای هدف انجام دهیم.

وی افزود: در این راستا شناسایی نیازهای گردشگران ضروری است و باید برای همراهان این گردشگران نیز اماکن اقامتی مناسب در نظر گرفته شود.

امامی با بیان اینکه آب‌های معدنی و گرم استان از جمله ظرفیت‌های گردشگری استان و اماکن موجود در زمینه گردشگری سلامت هستند، اظهار داشت: آب گرم هفت‌آباد ارومیه، ایستی‌سو در سلماس، آغ‌گل در خوی، چشمه آب معدنی آواجیق ماکو، شیخ معروف نقده، گراو مهاباد و گراوان سردشت از جمله آب‌های معدنی و گرم استان هستند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی همچنین به خاصیت درمانی لجن‌های حاشیه دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: با وجود خشکسالی‌های اخیر هنوز هم در مناطقی از دریاچه لجن‌هایی که خاصیت درمانی دارند وجود دارد و لجن درمانی، آفتاب درمانی و نمک درمانی از مواردی است که باید در این بخش مورد توجه قرار گیرند.

دریاچه‌ ارومیه به دلیل حجم فوق‌العاده بالای نمک و مواد معدنی آن، قدرت شفابخشی و علاج امراض پوستی و رماتیسمی را داراست.

به گفته وی سال گذشته 300 هزار نفر گردشگر سلامت وارد این استان شده‌اند.

آذربایجان‌غربی از استان‌های دارای جاذبه‌های گردشگری فراوان طبیعی با 58 منطقه گردشگری نمونه بوده و تعداد آثار ثبت شده استان در فهرست آثار ملی نیز یک‌هزار و 284 تپه و محوطه و 171 ابنیه تاریخی است که سالانه پذیرای تعداد کثیری گردشگر از سراسر کشور و خارج از آن است.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول