اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهر:

عمده ناهنجاری‌های اجتماعی به علت عدم رعایت حجاب است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان اهر، عمده ناهنجاری‌های اجتماعی و برخی مشکلات و معضلات پیش روی بانوان را به دلیل عدم رعایت حجاب و کمرنگ شدن مسائل دینی در بین آنها ذکر کرد.

عمده ناهنجاری‌های اجتماعی به علت عدم رعایت حجاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده بعدازظهر امروز در همایش حجاب و عفاف که به همت سپاه ناحیه اهر در محل سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی برگزار شد بر تداوم فعالیت‌های فرهنگی و معنوی در زمینه ترویج حجاب و عفاف در جامعه تأکید کرد.

وی انقلاب اسلامی ایران را انقلاب مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و معنوی ذکر کرد و افزود: در این زمینه رسالت خواهران در ترویج شعائر اسلامی و حجاب و عفاف بسیار خطیر بوده و باید با فرهنگ‌سازی مناسب در بین خانواده‌ها، جوانان و نوجوانان را از مزیت بهره‌مندی از حجاب بیش از پیش آشنا کرد.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اهر، حجاب را نماد زن مسلمان و نشان از عفت و پاکدامنی آنها ذکر کرد و عمده ناهنجاری‌های اجتماعی و برخی مشکلات و معضلات پیش روی بانوان را به دلیل عدم رعایت حجاب و کمرنگ شدن مسائل دینی در بین آنها ذکر کرد.

وی در ادامه توجه به ارزش‌های اسلامی، معنوی و رعایت حجاب و عفاف را در جامعه موجب ایجاد آرامش روانی، استحکام پیوسته و بنیان خانواده برشمرد.

امام جمعه اهر افزود: همه خواهران با تأسی از سیره و زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) ساده‌زیستی، همسرداری، عفاف و پاکدامنی آن حضرت را سرمشق و الگوی خود قرار دهند.

حاجی‌زاده گفت: امروز دشمن با پی بردن به اهمیت حجاب و عفاف تلاش دارد با ترویج فرهنگ غربی، سست کردن باورهای مذهبی جوانان، بی‌حجابی را در بین جوانان ترویج کند که باید خانواده و جوانان ما هوشیار باشند.

وی تصریح کرد: نهادهای فرهنگی نیز وظیفه دارند با ارائه برنامه‌های متنوع زمینه تشویق، ترغیب و جذب جوانان را فراهم کنند.

در این برنامه فرمانده سپاه ناحیه اهر نیز با ارائه گزارشی از عملکرد سپاه ناحیه اهر در حوزه فرهنگی و حوزه بسیج خواهران از همکاری و همراهی ادارات در برگزاری این همایش قدردانی کرد.

در ادامه این همایش، زهرا پناهی از کارشناسان فرهنگی اجتماعی به صورت تخصصی راهکارهای مناسب فرهنگی و موانع موجود در جامعه را تبیین کرد و در جلسه پرسش و پاسخ به پرسش‌های خواهران بسیجی پاسخ داد.

در حاشیه این همایش نمایشگاه حجاب، عفاف و نمایشگاه کتاب برای بازدید علاقمندان در محل اداره تبلیغات اسلامی افتتاح شد. 

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول