اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی خبر داد

راه‌اندازی مرکز رسیدگی به امور مساجد در استان‌های خراسان شمالی و جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی از راه‌اندازی دفتر مرکز رسیدگی به امور مساجد در استان‌های خراسان شمالی و جنوبی خبر داد.

راه‌اندازی مرکز رسیدگی به امور مساجد در استان‌های خراسان شمالی و جنوبی

به گزارش خبر گزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام حسین حائری، ظهر امروز در نشست خبری که در محل رسیدگی به امور مساجد برگزار شد، اظهار داشت: مسجد به عنوان مهمترین مرکز آرامش روحی است و این آرامش به شدت مورد نیاز جامعه ماست یکی از بهترین زیبایی‌های فرهنگ دینی ما مساجد هستند و مردم بدون ارتباط با مسجد نمی‌توانند زندگی کنند چرا که مساجد بهترین مرکز نشر معارف اخلاق، نیازهای عاطفی و فکری مربوط به خانواده و تربیت فرزند است.

وی با بیان اینکه در آغاز نیکو داشت تکریم و بهداشت مساجد قرار داریم، تاکید کرد: از این رو پرداختن به مقوله مساجد باید بیشتر در رسانه‌ها و مطبوعات مورد توجه قرار گیرد.

وی تهیه آئین‌نامه 14 ماده‌های مجالس ترحیم را از اقدامات مرکز رسیدگی به امور مساجد عنوان کرد و گفت: تبدیل فضای مساجد به یک فضای شاد و حیات بخش عامل جذب جوانان به مسجد است.

حائری با تاکید بر اینکه مسجد بهترین پل ارتباط مردم با مقوله‌های علمی، آموزشی و فرهنگی است، عنوان کرد: مردم اعتماد خوبی به مساجد دارند و مساجد امروز در بین مردم از محبوبیت ویژه ای برخوردار است و اگر مساجد ما فعال باشند می‌توانند به عنوان مهمترین پایگاه رفع محرومیت‌های مردم و افراد نیازمند و بی‌سرپرست قرار گیرند.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌رضوی از راه‌اندازی سامانه ارزیابی مساجد را از دیگر اقدامات مرکز رسیدگی به امور مساجد دانست و گفت: برای هر منطقه ارزیابی ویژه‌ای شده است که در 6 ماه دوم سال گذشته با توجه به این ارزیابی‌ها مشکلات پیگیری و در حل آن اقدام کرده‌ایم.

وی به امتیازات مساجد خراسان‌رضوی گفت: مساجد خراسان به‌ویژه مشهد از ائمه جماعات جوان‌تری برخوردار است و به دلیل ارتباط با حوزه‌های علمیه جزء عالمترین ائمه محسوب می‌شوند.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌رضوی کادرسازی و تقویت انسان‌های شایسته برای خدمت‌رسانی به مساجد را از جمله اقدامات مرکز رسیدگی به امور مساجد در سال گذشته عنوان کرد و افزود: در 6 ماه دو سال گذشته و سه ماه اول امسال بیش از 5 هزار نفر از فعالان فرهنگی در خراسان‌رضوی آموزش دیده‌اند.

وی  تاکید کرد: باید نماز صبح در مجموع مساجد استان همانند نماز مغرب و عشاء با شکوه برگزار شود و در حال حاضر که در مشهد از 10 هزار مسجد فقط در یک چهارم از این تعداد نماز صبح اقامه می‌شود.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی  به دهه تکریم و بهداشت مساجد و ضرورت رسیدگی به مساجد در روستاها را اشاره و تاکید کرد: در روستاها نسبت به بهداشت مساجد کمتر رسیدگی می‌شود و باید به‌طور جدی به بحث بهداشت مساجد روستاها توجه شود.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌رضوی از تهیه بیش از هزار لیتر عطر مخصوص ضد عفونی کننده مساجد خبر داد و افزود: این مقدار عطر برای مساجد پر جمعیت و مساجدی که بیشتر نیاز به مسئله بهداشت دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به روایت نماز که با عطر و بوی خوش اقامه شود ثوابش 70برابر بیشتر است، تصریح کرد: خوشبویی مساجد در بسیاری از روایات تاکید شده است.

حائری در ادامه به زیباسازی مساجد اشاره کرد و یاد آور شد: البته این زیبایی به معنای تجمل نیست بلکه سادگی همراه با شادابی و طراوت مدنظر است.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌رضوی ضمن مخالفت با نصب پرده‌های عزاداری متوفیان در مساجد، متذکر شد: ما حق نداریم فضای مسجد را تیره کنیم که پیام غم و غصه را داشته باشد باید فضای مسجد پیام شادابی و حیات داشته باشد.

حائری با بیان اینکه در ماه رمضان باید نمازهای یومیه به طور کامل در مساجد با جماعت اقامه شود، عنوان کرد: همچنین موضوع تفسیر قرآن، مراسم شب‌های قدر نیز باید باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود و احیای سفره‌های افطار نیز از دیگر برنامه های مساجد در ماه مبارک رمضان است.

وی افزود:  مساجد ما باید به فضای مجازی ورود پیدا کنند چرا که هنوز پایگاه‌های مساجد ما بروز نیست و متولیان امور فرهنگی مساجد، کانون‌های فرهنگی و هنری، پایگاه‌های بسیج و ائمه جماعات و هیئت امنای باید به این فضا ورود پیدا کنند و هر مسجدی برای پاسخگویی به نیاز مردم و ارائه برنامه‌ها و اخبار و ارسال بسته‌های فرهنگی پرتال ویژه‌ای داشته باشند.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: مسجد را بهترین پایگاه برای پر کردن اوقات فراغت جوانان دانست و افزود: باید برای برنامه های آموزشی، تربیتی و ورزشی جوانان نیز برنامه‌ریزی‌های دقیقی صورت گیرد.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول