اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی مسئولان میراث فرهنگی استان اصفهان

پیدا شدن کوبه‌های مسجد آقابزرگ کاشان تکذیب شد

خبرگزاری فارس: مدیر امور فرهنگی، روابط اجتماعی و ارتباطات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان خبر پیدا شدن کوبه‌های مسجد آقابزرگ کاشان را تکذیب کرد.

پیدا شدن کوبه‌های مسجد آقابزرگ کاشان تکذیب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، شهرام امیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعدادی گل میخ و تزئینات درب‌های مسروقه توسط اداره آگاهی یافت شده که این نکته ارتباطی به کوبه‌های مسجد آقابزرگ ندارد.

وی افزود: در تاریخ 14 اسفندماه سال گذشته یعنی یک روز بعد از سرقت کوبه‌ها توسط واحد حقوقی میراث فرهنگی شکایتی به شماره 2449/361/123/902 تنظیم و پس از اخذ دستورات قضایی به اداره آگاهی جهت پیگیری و تعقیب خاطیان تحویل شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در تاریخ 13 اردیبهشت‌ماه سال‌جاری نیز نامه‌ای برای پیگیری موضوع به نیروی انتظامی شهرستان به شماره 255/361/123/912 ارسال شد و همچنین به طور مجدد در تاریخ 28 خردادماه سال‌جاری نیز ارسال نامه‌ای به شماره 538/361/123/912 به دادگستری شهرستان کاشان مبنی بر پیگیری و بازرسی از عتیقه‌فروشی‌ها در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه یک سارق دستگیر شده که از وی چند عدد گل میخ و چفت زنجیری کشف شده است.

امیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش آمار سرقت اموال تاریخی در حوزه استحفاظی اداره میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری کاشان از بهمن‌ماه سال گذشته بیان داشت: اگر چه در سال 1390 گشت‌های حفاظتی مأموران یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کاشان افزایش یافت، اما به دلیل گستردگی بافت تاریخی کاشان این سرقت‌ها انجام پذیرفته است. 

وی تصریح کرد: از آنجا که سرقت‌ها در محیط بیرونی بناهای تاریخی صورت گرفته و با توجه به اینکه بسیاری از خانه‌های تاریخی در شهرستان کاشان دارای مالک خصوصی هستند، با این حال با هماهنگی‌های لازم و مکاتبات انجام شده با فرمانداری ویژه شهرستان کاشان و فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان کاشان درخواست رسیدگی به موضوع اعلام شده است.

امیری در پایان متذکر شد: با این حال مشخص است که روند رسیدگی و پیگیری به سرقت‌های انجام شده، آن هم در محیط بیرونی بناها اعم از شخصی، عمومی یا دولتی مشارکت جدی همه ارگان‌ها و نهادها از جمله نیروی انتظامی شهرستان کاشان را می‌طلبد.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول