اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور احمدی‌نژاد

جشن ثبت جهانی مسجد جامع اصفهان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، از برگزاری جشن ثبت جهانی مسجد جامع اصفهان با حضور محمود احمدی‌نژاد در این شهر خبر داد.

جشن ثبت جهانی مسجد جامع اصفهان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، مسعود علویان صدر اظهار کرد: این جشن به زودی در جریان چهارمین سفر استانی رئیس جمهور و هیئت دولت به اصفهان انجام می‌شود.

وی افزود: به افتخار موفقیت ایران در سی‌وششمین اجلاس کمیته میراث جهانی که در شهر سن‌‌ پترزبورگ روسیه برگزار شد، جشن ثبت جهانی این اثر نفیس در جریان سفر رئیس جمهور به استان اصفهان برگزار می‌شود.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با تشریح پرونده‌های ارسالی جمهوری اسلامی ایران به این اجلاس گفت: ایران، پرونده مسجد جامع اصفهان و گنبد قابوس گلستان را برای ثبت به این اجلاس ارسال کرده بود که این دو پرونده با رای قاطع اعضا، هم‌زمان به ثبت رسید.

وی ادامه داد: با ثبت این دو پرونده، ایران اکنون دارای 15 پرونده ثبت شده جهانی در حوزه تاریخی در کمیته میراث جهانی است.

علویان صدر ادامه داد: پرونده میدان امام (ره) اصفهان و ارگ تاریخی بم نیز دو پرونده‌ای بود که از سوی جمهوری اسلامی ایران به منظور بررسی توسط کار‌شناسان یونسکو به این اجلاس ارائه شد و اقدامات ایران در حفظ این دو اثر تاریخی مورد موافقت کار‌شناسان یونسکو قرار گرفت.

وی با بیان اینکه میدان امام (ره) اصفهان از سوی کار‌شناسان یونسکو مدتی است، رصد می‌شود، گفت: در این کمیته بعد از بررسی گزارش جمهوری اسلامی درباره اقدامات صورت گرفته در این اثر تاریخی، از اقدامات ایران تقدیر شد.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افزود: ایران در این اجلاس گزارشی درباره طبقه آخر برج جهان‌‌نما اصفهان و محور شرقی و غربی پروژه قطار شهری نیز ارائه داد.

وی اضافه کرد: در اجلاس مزبور مقرر شد ایران گزارشی جامع از اقدامات صورت گرفته برای حفظ میدان امام (ره) تا فوریه سال 2013 به یونسکو ارسال کند و متعاقب آن کار‌شناسان یونسکو برای بازدید از میدان امام (ره) به اصفهان سفر کنند.

انتهای پیام/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول