اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم خبر داد

پیشرفت 67 درصدی ساخت پارکینگ‌های میدان امام خمینی

خبرگزاری فارس: استاندار قم با تاکید بر لزوم سرعت دادن به روند اجرای پروژه میدان بزرگ امام خمینی از پیشرفت 67 درصدی ساخت پارکینگ‌ها خبر داد.

پیشرفت 67 درصدی ساخت پارکینگ‌های میدان امام خمینی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور در بازدید از پروژه میدان بزرگ امام خمینی(ره) اظهار کرد: این پروژه بخشی از طرح توسعه ضلع شمالی حرم مطهر حضرت معصومه (س) است که با هدف گسترش زیرساخت‌های زیارتی و تامین نیازهای خدماتی، رفاهی زوار و مجاورین در زیربنایی به مساحت 135 هزار مترمربع در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه مجموعه میدان بزرگ امام خمینی (ره) از نظر نوع معماری و خدمات و کاربری‌های پیش‌بینی شده در آن، جزو پروژه‌های عظیم کشور محسوب می‌شود افزود: این پروژه دارای پنج طبقه است که تمام این طبقات زیرسطح قرار گرفته است.

استاندار قم با تاکید بر لزوم توجه به معماری و زیبایی طرح گفت: در این راستا از مجری طرح خواسته شده تا با بهره‌مندی از نظرات مشاورین و کارشناسان مجرب، زمینه کاهش احجام ساختمانی زائد بر روی سطح میدان را فراهم کند.

استاندار قم با اشاره به اینکه سطح اصلی میدان با فضایی به وسعت بالغ بر 40 هزار مترمربع سال گذشته تکمیل و در اختیار عموم قرار گرفت گفت: این بخش از پروژه فضای زیبا و دلنشین شهری مناسبی را در جوار بارگاه کریمه اهل‌بیت(س) برای گذران اوقات فراغت و اجرای برنامه‌ها و مراسم مختلف فرهنگی، مذهبی فراهم کرده است.

موسی‌پور به معضل کمبود پارکینگ در شهر مقدس قم به ویژه هسته مرکزی شهر اشاره و تصریح کرد: برای این منظور، سه طبقه از مجموع پنج طبقه پروژه برای پارکینگ در نظر گرفته شده که گنجایش بیش از 2 هزار دستگاه خودرو را دارد، ضمن اینکه در زیر رمپ‌ها نیز بخش‌هایی برای پارک موتورسیکلت در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه دو طبقه نیز به بخش‌های تجاری و خدماتی اختصاص خواهد داشت افزود: این دو طبقه با ظرفیت ایجاد بالغ بر 700 واحد تجاری، دارای مجموعه‌ای از خدمات چند منظوره، از جمله فروشگاه‌های بزرگ با قابلیت برپایی نمایشگاه‌های دائمی محصولات، مجموعه سرویس‌های بهداشتی، حمام عمومی، نمازخانه و فضاهای استراحت و تفریح است که باید با مشارکت بخش خصوصی تکمیل شوند.

استاندار قم با تاکید بر لزوم سرعت دادن به روند اجرای پروژه، از پیشرفت 67 درصدی ساخت پارکینگ‌ها خبر داد و افزود: کل پروژه باید در سال جاری به اتمام برسد.

استاندار قم با توجه به در پیش بودن مراسم نیمه شعبان و حجم عظیم زائر و مسافر ورودی به قم افزود: برای ایجاد تسهیلات بیشتر برای زائرین پارکینگ‌های پروژه در ایام نیمه شعبان در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول