اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه جامع امام حسین(ع):

امام خمینی(ره) الگوی "ما می‏‌توانیم" را در کشور زنده کرد

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگ‌کننده دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت: امام خمینی(ره) الگوی "ما می‌‏توانیم" را در کشور زنده کرد و این را به وضوح در دوران جنگ مشاهده کردیم.

امام خمینی(ره) الگوی "ما می‏‌توانیم" را در کشور زنده کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، سردار محمد نوراللهی ظهر امروز در یادواره 94 شهید شرکت ذغال‏سنگ البرز شرقی شاهرود اظهار داشت: ‌آنچه ما را در جنگ هشت ساله تحمیلی پیروز کرد، ایثار و فداکاری جوانان با اخلاص و مشتاقی بود که به فرمان امام و مقتدای خویش لبیک گفتند.

معاون هماهنگ‌کننده دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت: مردم در دوران دفاع مقدس ولایت‏مدارانه برای دفاع از اسلام و انقلاب و میهن خویش فوج فوج به جبهه‌ها شتافته و جان خود را در کمال خشوع و خضوع تقدیم کردند و هیچ چشم‌داشتی هم از انقلاب نداشتند.

وی با اشاره به دست خالی بودن ایران در جنگ افزود: ما در مقابل ارتش تا دندان مسلح صدامیان هیچ نداشتیم و هرچه تا پایان جنگ به دست آوردیم، به همت جوانان با غیرت خودمان بود که با کسب تجربه توانستند تجهیزات دفاعی را به دست خود ساخته و در جنگ استفاده کنند و این الگوی "ما می‏‌توانیم" را امام امت در این کشور زنده کرده و تبلور ابتدایی آن را در دوران دفاع مقدس به خوبی شاهد بودیم.

استاد دانشگاه و پژوهشگر دفاع مقدس با اشاره به جانفشانی‏‌ها و ایثار رزمندگان استان سمنان در دوران دفاع مقدس گفت: برای اثبات این مدعا همین بس که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در دیدار خود با مردم استان سمنان از تیپ 12 قائم این استان تجلیل و تاکید کردند که اگر تیپ 12 قائم در عملیات مرصاد نبود معلوم نبود، ما اکنون چه سرنوشتی داشتیم.

نوراللهی با اشاره به دستاوردهای دوران دفاع مقدس گفت: بزرگ‏ترین دستاورد دفاع مقدس تقویت روحیه خودباوری و اخلاص در جامعه بود که باعث شد یک روحیه جدید به انقلاب تزریق شود و موتور حرکت ادامه مسیر انقلاب اسلامی هرچه تندتر حرکت کند.

معاون هماهنگ‌کننده دانشگاه جامع امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: اگر می‏‌خواهیم برابر دشمن پیروز شویم باید همان روحیه جهادی و ایثار را در جامعه تقویت و روح جهاد و شهادت را در جامعه زنده کنیم و آن هم نمی‏‌شود مگر به برکت برپایی همین مجالس و تکرار آن مجاهدت‏‌ها برای نسل جوانان و تاکید بر این نکته که اگر می‏‌خواهیم موفق شویم باید حرکت کنیم، آن هم حرکتی از روی اخلاص و ایثار تا موفق شویم.

وی با تقدیر از خانواده شهدا و ایثارگران گفت: خانواده شهدا یادگاران صبر و ایثار جامعه هستند و نباید آنها را از فراموش کرد چراکه پویایی جامعه به حرکت و شور آنهاست پس باید آنها را قدردان بود و تکریم کرد.

این یادواره به همت پایگاه مالک‌اشتر حوزه بسیج الحدید و امور ایثارگران شرکت البرز شرقی و با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان و خانواده معظم شهدا در تالار شرکت ذغال‌سنگ البرز شرقی برگزار شد.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول