اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علما:

امام‌خمینی ملت ما را به عزت رساند/ خروجی دانشگاه‌ها‌ باید نیروی ارزشی باشد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: حضرت امام‌خمینی(ره) ملت ما را به اوج عزت و بزرگی در دنیا رساند و این از برکت اسلام عزیز است.

امام‌خمینی ملت ما را به عزت رساند/ خروجی دانشگاه‌ها‌ باید نیروی ارزشی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله شیخ مصطفی علما در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرمانشاه در مسجد جامع این شهر، اظهارداشت: مسلمانان نباید زیر بار قدرت و منت شرق و غرب باشند و با قرار گرفتن در تحت لوا و پرچم خداوند قرار گیرند.

وی افزود: امام راحل استقلال و آزادی را چارچوب نظام قرار داد و مردم ما را به عزت رساند و این راه پر عظمت توسط رهبری همچنان ادامه دارد.

علما افزود: امیرالمؤمنین می‌فرمایند به‌وسیله تقوا خود را درمان کنید و ما باید با داروی تقوا خود را معالجه کنیم.

وی با اشاره به مناسبت‌های هفته جاری تاکید کرد: بیستم خردادماه مصادف با شهادت آیت‌الله سعیدی از شهدای اولیه انقلاب بود که زیر شکنجه ساواک به شهادت رسید و تأثیر زیادی در فضای حوزه ایجاد کرد.

امام جمعه کرمانشاه افزود: در این روز همچنین عزل بنی‌صدر از فرماندهی کل قوا در تاریخ ثبت شده که تصمیم درست امام در آن دوران بود.

وی با اشاره به روز صنایع‌دستی، گفت: صنایع‌دستی یکی از مصادیق بارز تولید ملی است که باید با برنامه‌ریزی بهتر به بازدهی بیشتر برسد و هم در افزایش سرانه تولید استان تاثیرگذار باشد.

علماء با اشاره به برخی صنایع‌دستی استان کرمانشاه ادامه داد: همین گیوه‌ای که در کرمانشاه بافته می‌شود در بسیاری از نقاط کشور و حتی خارج از کشور مورد استقبال قرار می‌گیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه با اشاره به سالروز تاسیس ستاد انقلاب فرهنگی افزود: 23 خرداد سالروز صدور فرمان امام(ره) مبنی بر تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی است و این فرمان نشان از توجه ویژه امام به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌عالی داشت.

وی افزود: مقام معظم رهبری نیز با اهتمام به همین مسئله در جایی می‌فرمایند: توقع ما از دانشگاه‌ها این است که اگر یک جوان بی‌قید وارد دانشگاه شد، متدین از دانشگاه بیرون بیاید.

امام جمعه کرمانشاه اظهار کرد: خروجی دانشگاه‌ها باید انسان‌های فرهیخته و دارای باورها و ارزش‌های انسانی و اجتماعی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به پدیده گرد و غبار نیز گفت: اکنون که با گرد و غبار مواجه هستیم باید به سلامت خود و پاکیزگی محیط زیست هرچه بیشتر توجه کنیم و مسئولان هم برای این مشکل چاره‌اندیشی جدی کنند.

علما به تاثیر ایمان در مسائل مختلف اشاره کرد و گفت: انسان باید با قلبش مؤمن باشد و دستورات مترقی اسلام برای تقویت ایمان را مدنظر قرار دهد و حضرت امام هم با اتکا به قدرت ایمان به یک ابرقدرت خطاب کرد و فرمود: هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

انتهای پیام/ر20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول