اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس فدراسیون تکواندو کشور

افتتاحیه مسابقات قهرمانی تکواندو کشور در کاشان برگزار شد

خبرگزاری فارس: مراسم افتتاحیه سی و چهارمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی بزرگسالان کشور با حضور رئیس فدارسیون تکواندو جمهوری اسلامی در باغ تاریخی فین کاشان برگزار شد.

افتتاحیه مسابقات قهرمانی تکواندو کشور در کاشان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، رئیس فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران امشب در آیین افتتاحیه این رقابت‌ها اظهار داشت: تکواندو یکی از رشته‌های مطرح جهان است که بعد از فوتبال بیشترین عضو را در فدراسیون جهانی دارد.

سید محمد پولادگر با اشاره به اینکه فوتبال با 212 عضو فدراسیون جهانی بیشترین عضو را در بین رشته‌های ورزشی دارد، بیان کرد: بعد از فوتبال، تکواندو با 204 عضو در فدراسیون جهانی رتبه دوم را بین فدراسیون‌های جهانی به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه کسب عنوان قهرمانی تیم ملی تکواندو کشورمان در رقابت‌های جهانی آن هم در مهد تکواندو جهان یعنی کشور کره جنوبی را برای ورزش کشور حائز اهمیت دانست و گفت: جوانان توانمند جمهوری اسلامی در رقابت‌های تکواندو جهانی کره جنوبی مثل همیشه شایستگی و توانمندی خود را در مهد تکواندو جهان و میزبان مسابقات به رخ جهان کشیدند و بر سکوی ارزشمند قهرمانی جهان ایستادند.

رئیس فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران، فراموش کردن افتخارات به دست آمده تکواندو را یکی از حلقه‌های مفقوده و موجب دلگیری جوانان تکواندوکار کشور اعلام کرد و گفت: به جای برجسته کردن افتخارات تکواندوکاران کشور، به دنبال برجسته کردن ضعف‌های خود بوده‌ایم و فراموش می‌کنیم در چه کشور توانمندی زندگی می‌کنیم.

پولادگر در ادامه امسال را برای تکواندو جمهوری اسلامی سالی حساس و مهم قلمداد کرد و گفت: حضور دو نفر از تکواندوکاران آقایان و یک نفر تکواندوکار خانم در رقابت‌های المپیک لندن و رقابت آنان در روزهای 20 و 21 مرداد ماه همزمان با لیالی قدر را به فال نیک می‌گیریم.

وی افزود: رقابت‌های المپیک میدانی بزرگ است که میلیاردها چشم به این مسابقات دوخته شده است و کشورهای جهان برای کسب مدال‌های المپیک اهمیت ویژه‌ای قائل هستند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کاشان نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: مجموعه شهرستان کاشان طی مدت یک هفته اخیر فعالیت هماهنگی برای میزبانی سی و چهارمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی بزرگسالان کشور را انجام داده است تا میزبانی شایسته‌ای برای این رقابت‌ها باشد.

حسین حیدریان افزود: انتظار می‌رود طی مدت کوتاه برگزاری این مسابقات در کاشان رضایت ورزشکاران شرکت‌کننده در این رقابت‌ها جلب شود.

مسئول کمیته سی و چهارمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی بزرگسالان کشور در کاشان نیز بیان کرد: در مجموع 361 نفر شرکت‌کننده از 25 استان کشور در رقابت‌های امسال شرکت دارند که از این تعداد 229 نفر ورزشکار و 132 نفر کادر مسابقات هستند.

زینال حسینی متذکر شد: در این دوره از رقابت‌ها در مجموع 221 مسابقه طی روزهای 22 و 23 تیرماه برگزار می‌شود که روز اول پنج وزن از اوزان زوج و فرد به میدان می‌روند و روز پایانی نیز تکلیف سه وزن باقیمانده مشخص می‌شود و به این ترتیب پرونده سی و چهارمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی بزرگسالان کشور در کاشان بسته می‌شود.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول