اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی خراسان‌رضوی:

فرهنگ‌سازی اولویت کار مسئولان خراسان‌رضوی باشد

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی استان خراسان‌رضوی گفت: باید فرهنگ‌سازی در اولویت کار مسئولان استان قرار گیرد،‌ زیرا آن دستاوردی را که برای زمینه فرهنگی بعد از انقلاب انتظار داشته‌ایم هنوز به دست نیاورده‌ایم.

فرهنگ‌سازی اولویت کار مسئولان خراسان‌رضوی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد فرهادی ظهر امروز در حاشیه چهل و یکمین جلسه شورای اسلامی استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بسیار بیش از آنچه که هست از مسئولان بعد از انقلاب در انجام امور فرهنگی انتظار می‌رود.

وی تصریح کرد: به ‌عنوان نمونه، در بحث ماهواره با وجود کارهایی که برای از بین‌بردن این آفت انجام داده‌ایم نتیجه آن‌چنانی در حدی که انتظار می‌رفت نگرفته‌ایم.

فرهادی با بیان اینکه کارهای زیادی انجام شده است که شایان تشکر و قدردانی است، افزود: وقتی صحبت از چالش‌ها و آسیب‌ها به میان می‌آید هر کدام از ارگان‌ها تقصیر را به گردن دیگری می‌اندازد.

مشاور فرهنگی شورای اسلامی خراسان‌رضوی نیز در تایید صحبت‌های فرهادی گفت: در استان خراسان‌رضوی چند مشکل وجود دارد که یکی از آنها بحث مطبوعات مکتوب است.

رضا عابدی اظهار کرد: در این استان یک یا دو روزنامه وجود دارد که مطبوعات را به صورت انحصاری درآورده‌اند.

وی تصریح کرد: مشکل بعدی کم‌کاری مسئولان در بخش فرهنگ‌سازی در روستاهاست که در این زمینه بسیار کم‌کاری می‌شود و جای کار بسیاری وجود دارد.

عابدی در ارتباط با اینکه در حوزه‌های دیگر مانند جنگ نرم نیز بسیار کم‌کاری می‌شود، یادآور شد: تا حدی به این مقوله کم‌توجهی می‌شود که نه تنها هیچ دستور کاری برای این موضوع وجود ندارد بلکه بودجه این مقوله به تهران برگشت خورده است.

مشاور فرهنگی شورای اسلامی خراسان‌رضوی با بیان اینکه فرهنگ فقط یک بُعد نیست، خاطرنشان کرد: درست است که ما در زمینه‌ای مانند نشر موفقیت‌هایی داشته‌ایم ولی این‌گونه عملکردها باید در تمام حوزه‌های فرهنگی باشد.

عابدی با اشاره به اینکه فرهنگ یک مساله کاملاً جداست، تاکید کرد: یکی از راه‌حل‌های موجود برای اینکه بتوانیم در عرصه فرهنگی بهتر از این عمل کنیم این است که فرهنگ را به طور کل از شعاع اقتصاد و سیاست جدا کنیم.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول